Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Polestar gör större skillnad än man tror faktiskt. Jag tycker det känns som en större motor helt enkelt. Värt varje krona enligt mig!

Har kört D5 awd både utan och med Polestar.
Är det Polestar för D5 du anser vara värt ~600sek/Hk?
Hur är det med polestar på D5 jämfört med din T6'a?

Min tidigare V50 T5 BSR var mycket piggare än min nya V60 D5 (utan polestar) så kommer den i närheten med polestar så är jag beredd att lätta på plånboken.

/Micke
Jag menar D5, iomed att det var det tråden handlade om.

D5 Polestar känns mer kraftfull än D5 orginal. Men på T6 som jag kör blir ändringen ännu mer påtaglig. Hela karaktären är annorlunda och den känns mycket vassare och rappare än orginal! Den går helt enkelt nått så in i *! :mrgreen:
Tack för input! Det blir troligen Polestar till hösten, vill känna lite på den orginal först så att jag slipper lägga upp en tråd med topic "Hur ser jag om Polestar är inlagd" eller liknande ;).

Beraäknad leverans är nu framskjuten en vecka, v37 gäller nu :(. Beror troligen på de extraskift som drogs in pga dålig försäljning...
D5 är absolut en stark och fin motor. Med Polestar känns det dock som om man får en dimension större motor och jag tycker verkligen att skillnaden är större i verkligheten än vad 15hp/50nm kan tänkas upplevas. Är grymt stark över hela registret och det är en mäktigare körupplevelse. Vad skillnaden är i förbrukning i verkligheten vet jag inte.. Visst får du kanske fler hästar per krona hos någon annan. Men då är det just det som jag själv i alla fall anser vara trim och inte gjort enligt alla förutsättning som en biltillverkare tar hänsyn till. Vad det betyder egentligen vet jag inte, jag vet bara att jag har tjänstebil och får ta Polestar, jag blir dock av med min förmån om jag skulle välja BSR, en risk jag inte är villig att ta.
moffe skrev:Idag blev det Polestar... så här kort testat så känns motorn verkligen större, mera kraft i den. 8)
Låter bra, det får bli Polestar senare, orkar inte hålla på med BSR och liknande längre :). På pappret så ser effektkurvan ut att vara lika jämn som original, känns det så också eller märker du någon "effektpuckel"?
Hmm...kan inte säga. Kört typ bilen hem bara efter upgraderingen.
Men betydligt villigare är motorn nog...draget.
I Like :D

Jag tycker lika som du... orkar inte mera med andra trimfirmor, inte på grund av att det är fel på dem.
Men tycker det är skönt när man har papper på allt och bilens garanti hålls kvar och så är den laglig också (Efter man varit hos bilprovningen).
lossa takrails? 945 1998

Okej så dessa skruvar kommer man inte å[…]

760 tändningslås?

Hej, har en 760 88 med d24 (original) som inte vil[…]

230fk går snålt

Är du säker på att mätaren &a[…]

Tackar för länken, ja nu fattar man ju b[…]