Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleH
Hej!

Tydligen har Bilia börjat köpa bilarna av Volvo och registrerar dem på sig innan de säljs till kund vilket gör att den som köpt bilen ny blir ägare nr 2 och första datum i trafik inte är när ägaren plockar ut bilen. I mitt fall står det 2 ägare och första datum i trafik 20110930. Dock plockade jag ut bilen 20111011 så det handlar bara om 12 dagars skillnad. Men jag antar det kan vara mer i vissa fall ??:-/ Dock så räknas garantin från det datum jag hämtade ut bilen. Men serviceindikatorn kanske räknar från det tidigare datumet... Hur som känns det inte så roligt att vara ägare nr2 när man köper en helt ny bil även om det väl är ett I-landsproblem 8)

Mvh, Kalle.
Användarvisningsbild
av MartinS
KalleH skrev:Hej!

Tydligen har Bilia börjat köpa bilarna av Volvo och registrerar dem på sig innan de säljs till kund vilket gör att den som köpt bilen ny blir ägare nr 2 och första datum i trafik inte är när ägaren plockar ut bilen. I mitt fall står det 2 ägare och första datum i trafik 20110930. Dock plockade jag ut bilen 20111011 så det handlar bara om 12 dagars skillnad. Men jag antar det kan vara mer i vissa fall ??:-/ Dock så räknas garantin från det datum jag hämtade ut bilen. Men serviceindikatorn kanske räknar från det tidigare datumet... Hur som känns det inte så roligt att vara ägare nr2 när man köper en helt ny bil även om det väl är ett I-landsproblem 8)

Mvh, Kalle.
Du har tappat 12 dagars vagnskadeförsäkring där, den räknas från första dag i trafik.

XC60 fri service räknas från första leveransdag, det kan vara ännu tidigare än första dag i trafik. Min XC60 levererades två månader innan den togs i trafik.

/Martin

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]