Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tgneb
Tangenten längst ner till vänster i siffersystemet. Tror det står FAV på den.
Kopierat ur instruktionsboken:
FAV-knappen kan användas för att lagra funktioner
som används ofta så att funktionen kan
startas enkelt genom att trycka på FAV. Det går
att välja en favorit till
varje funktion enligt nedan:
I RADIO-läge:
• AM
• FM1/FM2
• DAB1*/DAB2*
I MEDIA-läge:
• SKIVA
• USB*
• iPod*
• Bluetooth*
• AUX
• TV*
Det går även att välja och lagra en favorit för
TEL*, MY CAR, CAM* och NAV*. Favoriter kan
också väljas och lagras under MY CAR. För
mer information om menysystemet MY CAR,
se sidan 136.
För att lagra en funktion i FAV-knappen:
1. Välj en infotainmentkälla (ex. RADIO,
MEDIA etc.).
2. Välj ett frekvensband eller källa (AM,
Skiva, etc.).
3. Tryck och håll inne FAV-knappen tills
"favorit-menyn" visas.
4. Vrid TUNE för att välja ett alternativ från
listan och tryck på OK/MENU för att spara.
> När källan (ex. RADIO, MEDIA etc.) är
aktiv är den lagrade funktionen tillgänglig
genom ett kort tryck på FAV.
I
Användarvisningsbild
av CD_Sweden
Är det någon som testat?
är klart intresserad om det funkar,,, irriterande med filmer där bilden försvinner så fort man rullar lite. Hade vart perfekt på europaresan i sommar, så kan tjejen kolla film när jag kör :-)
Användarvisningsbild
av Tzzzzzz
Jag håller med.
Vill med låta barnen titta när man kör.
CD_Sweden skrev:Är det någon som testat?
är klart intresserad om det funkar,,, irriterande med filmer där bilden försvinner så fort man rullar lite. Hade vart perfekt på europaresan i sommar, så kan tjejen kolla film när jag kör :-)
av Finge
Litt off-topic kanskje...

Enkel løsning på problemet. iPad i holder på nakkestøtte som RSE er helt uslåelig. Har funket perfekt for mine 2 kids i baksetet i 2 år. Mye billigere enn mange av de ettermonterte løsninger for DVD, men da har du samtidig en iPad ;-)
Användarvisningsbild
av Guru
Bespin skrev:Hej!
Har precis bytt bil från e-klass-05 till en V60 d3 aut summum -11. Har börjat surfa runt på Volvoforum och sidor och märkt att ägarengagemanget är avsevärt mycket högre än på motsvarande mercaforum. Kul!

Nu till min fråga. (Mod, får gärna flytta och klistra in tråden om den redan finns. Antar att frågan bör ha ställts förut, men jag hittar ingen tråd vid sökning!)

Går det att låsa upp möjligheten att titta på DVD medans bilen är i rullning mer än 10 km//h (tror att det är gränsen??), så att passagerarna kan titta på film.

Undanber mig moral- och säkerhetspredikare som svarar. Jag är inte intresserad av en trafiksäkerhetsdiskussion.
Ja, det går att programmera om bilen så att DVD visas under färd. Men ÅF kan inte göra det själv så frågan är om du övertala din ÅF att be om hjälp?
av chrand
Guru skrev:
Har precis bytt bil från e-klass-05 till en V60 d3 aut summum -11. Har börjat surfa runt på Volvoforum och sidor och märkt att ägarengagemanget är avsevärt mycket högre än på motsvarande mercaforum. Kul!

Nu till min fråga. (Mod, får gärna flytta och klistra in tråden om den redan finns. Antar att frågan bör ha ställts förut, men jag hittar ingen tråd vid sökning!)

Går det att låsa upp möjligheten att titta på DVD medans bilen är i rullning mer än 10 km//h (tror att det är gränsen??), så att passagerarna kan titta på film.

Undanber mig moral- och säkerhetspredikare som svarar. Jag är inte intresserad av en trafiksäkerhetsdiskussion.
Ja, det går att programmera om bilen så att DVD visas under färd. Men ÅF kan inte göra det själv så frågan är om du övertala din ÅF att be om hjälp?

Intressant!!!
Om inte ÅF kan vet Du vem som gör detta? Är också intresserad att fixa detta.
Användarvisningsbild
av Guru
chrand skrev:
Guru skrev:

Intressant!!!
Om inte ÅF kan vet Du vem som gör detta? Är också intresserad att fixa detta.
Volvo centralt KAN göra det, men inte speciellt troligt att dom gör det. Finns ju en anledning till att det inte går idag. Det är ju inget fel på era DVD idag så det går liksom inte att fixa något inte är fel/trasigt. Andra marknader har lite annan syn på saker och ting och där kan man få funktionen upplåst. Fråga gärna ÅF men risken är ju att svaret blir att det inte går...
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Det går ju bra att surfa, sms:a och maila när man kör så varför inte se en bra film? :-O) :)
Användarvisningsbild
av Guru
Henrikx2 skrev:Det går ju bra att surfa, sms:a och maila när man kör så varför inte se en bra film? :-O) :)
Fattar inte att nollvisionens land fortfarande tillåter handhållen mobilanvändning! Pendlar 60mil/vecka och 9 av 10 jag ser som gör något tokigt i trafiken sitter med luren i örat.
-Nej, max 90km/h trots motorväg men prata gärna i telefonen istället. Rimmar så jävla illa. Motiveringen till att INTE förbjuda: -Folk kommer ändå inte att respektera förbudet så det är ingen idé att lagstifta. Dessutom skulle det inte göra någon skillnad. Släpp sargen och titta utanför tullarna så hade hon insett hur fel hon har. Jösses vad den människan borde byta jobb!

Sorry för OT. :oops:
Om man under en mindre evighet har predikat att det enda verkliga hot som finns för mänsklighetens fortlevnad är fortkörning, då kan man förstås inte byta åsikt sådär hipp som happ. Då förlorar man i trovärdighet, om nu just det kapitalet verkligen kan devalveras mer.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]