Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BWTRP
1200:-/år för en tjänst som INTE fungerar som den ska...Njaee ska nog fundera en stund...

Hörde rykte om att man ska plocka bort push tjänsten som indikerar öppen ruta, Det är väl inte rätt lösning och plocka bort tjänster som inte fungerar, det är väl bättre att man löser problemet.
av tgneb
Är ju inte aktuellt ännu men det känns inte som om jag kommer att ha kvar tjänsten när abonnemanget upphör om inte kostnaden blir avsevärt lägre. Skulle vara beredd att betala 300:-/år. Kul i början men i realiteten är det fjärrstarten som används och blir kostnaden hög så väljer jag att programmera från bilen vilket för det mesta går lika bra. De få gånger oplanerad start påkallas är för mig kanske låt säga sex gånger per år vilket då skulle kosta 200:- gången. Kallstartar nog hellre då.
av Dpblad
Nu har jqg bara haft bilen en månad men " SOS-tjänsterna fortsätter att fungera även om abonnemanget ej förnyas " - det var nog det som avgjorde att det blev voc för min del. Tycker även priset är i högsta laget. Hade hellre sett en rörlig kostnad baserad på nyttjande.
av sweborn
Och plötsligt är den gamla hederliga fjärrstyrningen via dosa eller GSM otroligt intressant igen. Synd att en så bra idé kan förstöras av månadsavgifter.

Går det att enbart prenumerera December, Januari och Februari?
Användarvisningsbild
av laser2
Detta var en av anledningarna till att jag valde fjärrstyrningsdosa istället för VOC, tveksamt om man vill betala drygt 100kr/mån för att kunna fjärrstarta värmaren några gånger under vintern. Sen finns det givetvis en massa extra funktioner i VOC som kan vara kul att ha, men nånstans får man ju dra sin ekonomiska gräns.
Användarvisningsbild
av joel80
Kör man bil i tjänsten är de enligt mig lätt värt 100kr i månaden för att få hjälpen av bilen att själv göra körjournalen.
Skulle såklart gärna se en lägre månadskostnad, men per mil under året skulle det kosta mig ca 40 öre..
av Nibbe
laser2 skrev:Detta var en av anledningarna till att jag valde fjärrstyrningsdosa istället för VOC, tveksamt om man vill betala drygt 100kr/mån för att kunna fjärrstarta värmaren några gånger under vintern. Sen finns det givetvis en massa extra funktioner i VOC som kan vara kul att ha, men nånstans får man ju dra sin ekonomiska gräns.
Vad kostade det att installera fjärrstyrning?
Kan man göra det i efterhand?
Användarvisningsbild
av laser2
Nibbe skrev: Vad kostade det att installera fjärrstyrning?
Kan man göra det i efterhand?
Tror listpriset för separat fjärrkontroll (http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-462734) var 6250kr då jag beställde. Men med lite dividerande med säljaren och Volvorabatt betalade jag 4800kr. Den har räckvidd på upp till 600m.
Skall inte vara några problem göra det i efterhand eftersom den eftermonteras.

Sen finns det ju fjärrstart i den vanliga nyckeln (http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-462883) från MY12, men där är räckvidden bara 20m med vanliga nyckeln och 100m med PCC.
Funkar kanske om man har bilen på egen uppfart utanför huset men inte annars.
Listpriset tror jag var ca 3200kr och skall också gå att eftermontera.
Användarvisningsbild
av joel80
Hm.. det är ju samma kostnad som 3-4 års abonnemang.. hur länge har du tänkt behålla bilen?
Jag skulle betala för VOC istället för att lägga ut 4-5000kr.. då får man mer funktion än med "bara" fjärrstart.

Hej, Jag har en v70 MY2011. En högtalare ve[…]

Har du provat att sänka bränsletrycket?

Ja det beror ju lite på vad man har för[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]