Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Man får en fördel var 20-30 tusende mil kanske. Oftare än så får man ju inte punktering.
Nej, det är bara ren skit i min mening. Avskyr dem.
av V70F
Steffeleffe skrev - "Det enda jag ångrar att jag inte tog är keyless. Det är lite tråkigt för en som är van att ha bilnyckeln på nyckelknippan att behöva hålla ordning på ytterligare en nyckel" Om du med detta menar att du inte vill ha hela nyckelknippan hängande bredvid ratten så behöver bara nyckeln sitta när du startar, sedan kan dra ur den och lägga alla nycklar i fickan som en lite fattigmans keyless.... :D
av Steff 99
andreas_lofgren skrev:Nej men RFT däck. Satans påfund.
De äldre RFT däcken har en tendens att bli högljuda när de blir slitna, som nya och ner till 4-5 mm har jag inte upplevt att de är annolunda än ett vanligt däck.
Jag hade RFT även som 19" och 275:s bredd de lät inte annolunda än de dubbfria vinterdäcken som var utan RFT.
Även normala breddäck väsnas mer när de blir slitna, det är väl de breda däckens dilemma.
Även om det inträffar att man får punka var 20-30 tusende mil så är det kasst den dagen det inträffar, då är man glad över ett nödhjul eller RFT.
Kompressor och spray funkar om hålet är mycket litet, problemet idag är ofta vid punktering att däcket får större hål speciellt om man kör på vassa bult eller skruv då kan man glömma lagningssatsen.
av grålle1
V70F skrev:...så behöver bara nyckeln sitta när du startar, sedan kan dra ur den och lägga alla nycklar i fickan som en lite fattigmans keyless.... :D
Är det så!?
av Steffeleffe
V70F skrev:Steffeleffe skrev - "Det enda jag ångrar att jag inte tog är keyless. Det är lite tråkigt för en som är van att ha bilnyckeln på nyckelknippan att behöva hålla ordning på ytterligare en nyckel" Om du med detta menar att du inte vill ha hela nyckelknippan hängande bredvid ratten så behöver bara nyckeln sitta när du startar, sedan kan dra ur den och lägga alla nycklar i fickan som en lite fattigmans keyless.... :D
Skall gå ut ock kolla det med en gång.
av Steffeleffe
Steffeleffe skrev:
V70F skrev:Steffeleffe skrev - "Det enda jag ångrar att jag inte tog är keyless. Det är lite tråkigt för en som är van att ha bilnyckeln på nyckelknippan att behöva hålla ordning på ytterligare en nyckel" Om du med detta menar att du inte vill ha hela nyckelknippan hängande bredvid ratten så behöver bara nyckeln sitta när du startar, sedan kan dra ur den och lägga alla nycklar i fickan som en lite fattigmans keyless.... :D
Skall gå ut ock kolla det med en gång.
Fungerar hur bra som helst :-)

Då var det bara vägljud och den lite ryckiga lådan kvar. Någon annan som har erfarenheter av samma låda?
Användarvisningsbild
av MartinS
perhall skrev:Är det inte så att i S/V60 kan man dra ur nyckeln men inte i tidiga S80N/V70II??
PH
Så är det. Om det är en motor som drar in nyckeln kan du inte göra så, men om det bara är ett 'fack' så kan du ta ut den.

/Martin
D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]