Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tallberg skrev:
hållundan skrev:
Tallberg skrev:Hej, jag har en HTC HD, Android version 2.3.5. Kör spotifys senaste app å det funkar att byta låt med rattknappqrna. Min bil är uttagen 1 juli förra året. Har ej uppdaterat bilen någon gång än.
Tack för intressant input! Jag ska prova att avinstallera Spotify-appen och testa om det funkar efter det. Kör som nämnt ovan också 2.3.5 Androidprogramvara och bilen är en MY12, uttagen för en vecka sedan. Minns inte exakt vad det står för Bluetooth-mjukvara, får kolla sedan.
Hur gick det? Fick du knapparna att fungera?
Nej, inte med ominstallation av Spotify i min lur. Ska prova att köra in Spotify på frugans HTC Desire och se om det gör någon skillnad. Än så länge har jag ingen direkt klarhet i det här.

Har även dragit igång en servicefrågeställningsapparat till HTC Support ang. när/om de tänkt att uppdatera (om det går?) till AVRCP 1.3. Återkommer med mer info så fort jag får något, gott om fart är det ont om medelst deras mail/support.
Fortfarande inget glasklart svar i den här i-landsproblemfrågan, verkar dock som att HTC är boven i det hela. Pratade även med min servicetekniker på BraBil idag och han påpekade att de flesta problemen med kommunikation via Bluetooth, både stream, telefon osv. uppstår vid bruk av HTC.

Hans rekommendation var också att köra Apple... Kul svar, not.

Någon vidare input från HTC's kundtjänst har inte heller trillat in. Värdelöst.
Har till slut fått info från HTC, först att min lur ej (planerat) kommer att uppdateras till AVRCP 1.3.

Sen har de skickat ut uppdatering till Android 4.0, dock så råkade jag trycka på någon skum knapp, varvid jag tydligen hamnade "sist i serverkön" för att få programvaran utskickad igen. Givetvis kunde jag inte uppdatera manuellt, för då säger luren att min telefon redan har den senaste programvaran... Yeah right.

När det gäller grundproblematiken är det fortfarande inte löst, och jag stör mig något fruktansvärt på det varje gång jag kör. Efter snack med BraBil hänvisar de i princip bara till att "av 99% av kunderna som har problem med Bluetooth och mobil, så har de HTC". Andemeningen kändes väl mer eller mindre som att min servicetjomme tyckte att jag skulle byta till sekt-phone 4S.

Får väl snällt avvakta Android 4.0, när det nu behagar att komma, och se om något blivit bättre i kommunikationen med bilen.
Nu har problematiken lösts genom byte till en Samsung Galaxy SIII (råkade tappa min HTC i toaletten igår...).

Nu funkar rattreglagen, dock har den inte stöd för att visa låttitel i Sensus vilket fortfarande är redigt störigt. Men men, att kunna byta låt är ju ett fall framåt.
hållundan: Stämmer de att du inte lyckats att få upp titel och artist med Samsung S3? Har du kollat med Samsung support om S3 har AVRCP1.3? Som jag förstår de så borde de de ingå i Bluetooth 4.0 men jag är ruggigt osäker på detta.

Anledningen till att jag undrar är för att jag går och funderar på att byta till en S/V60 samt så är de dags att byta telefon och vill då helst att detta ska fungera på den mobil som jag väljer där valet står mellan S3 och Iphone5.
hållundan: Stämmer de att du inte lyckats att få upp titel och artist med Samsung S3? Har du kollat med Samsung support om S3 har AVRCP1.3? Som jag förstår de så borde de de ingå i Bluetooth 4.0 men jag är ruggigt osäker på detta.

Anledningen till att jag undrar är för att jag går och funderar på att byta till en S/V60 samt så är de dags att byta telefon och vill då helst att detta ska fungera på den mobil som jag väljer där valet står mellan S3 och Iphone5.
zizou75 skrev:hållundan: Stämmer de att du inte lyckats att få upp titel och artist med Samsung S3? Har du kollat med Samsung support om S3 har AVRCP1.3? Som jag förstår de så borde de de ingå i Bluetooth 4.0 men jag är ruggigt osäker på detta.

Varför inte köpa en Iphone 4S? Då får du en beprövad produkt som vi vet fungerar? Jag brukar alltid vänta något år när jag köper teknik, allra helst mobiltelefoner som bara måste funka (har ett sådant jobb), då brukar barnsjukdomarna vara fixade. I och för sig är Apple kända för att släppa stabila produkter från början, men man vet ju aldrig.

/S
MrNorth skrev:
zizou75 skrev:hållundan: Stämmer de att du inte lyckats att få upp titel och artist med Samsung S3? Har du kollat med Samsung support om S3 har AVRCP1.3? Som jag förstår de så borde de de ingå i Bluetooth 4.0 men jag är ruggigt osäker på detta.

Varför inte köpa en Iphone 4S? Då får du en beprövad produkt som vi vet fungerar? Jag brukar alltid vänta något år när jag köper teknik, allra helst mobiltelefoner som bara måste funka (har ett sådant jobb), då brukar barnsjukdomarna vara fixade. I och för sig är Apple kända för att släppa stabila produkter från början, men man vet ju aldrig.

/S

Anledning till att jag väljer mellan Samsung Galaxy S3 och Iphone5 är för att de är de som finns på menyn :wink: på jobbet annars hade 4S varit ett mycket bra allternativ och som sagt som man vet fungerar.
Intressant att kunna välja en telefon som inte ens finns ännu (officiellt iaf)...!?

Det stämmer att jag inte får upp titel och artist i Sensus med Samsung S3, så illa är det. Dock, ska tilläggas, att jag emellanåt får upp en låttitel, artist samt album när jag streamar från S3an, problemet är bara att låten inte är alls den som spelas, låttitel är samma hela tiden oberoende om jag byter låt och det hela funkar allmänt buggigt...

Så visst, Iphone4 har väl varit den som funkat bäst hittills medelst AVRCP-kommunikation och titelvisning. Tragiskt men sant.

Jag behöver kanske inte nämna att jag är aktiv motståndare till appleprodukter? :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]