Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chaffis75
Dags för ny telefon kanske, min SonyEricsson fungerar bra tycker jag, finns säkert andra som funkar bra också. Samtidigt konstigt att inte Iphone fungerar, du lär ju inte vara ensam om att använda en sådan mot en V60.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av apersson850
Kollade om kontakterna i dotterns iphone gick att se i bilens display idag. Inga problem.
Då är det Sensus i en XC70 2012 som det gäller. Vilken operativversion hon har i telefonen vet jag inte. Det är en 4S.
av irie
chaffis75 skrev:Detta gör ju saken ännu mer skum, tja svårt att veta varför det inte fungerar för just din telefon då.

/Fredrik
Visst är det skumt, har två vänner som inte har några som helst problem. Den ene har iPhone 4 och V60 MY11 med PS, dvs exakt samma som mig. Den andre har en iPhone 4S och V60 MY12 med HP.

Nästa steg i felsökningen är att ta min lur i en av deras bilar för att se om det är min bil eller telefon som strular. Är ganska säker på att felet ligger i bilen för min jobbmobil funkar inte heller att synka, bara 10% av kontakterna synkas och detta är en Nokia som jag lyckats synka i avdelningenbilen (V50 MY11).

Oerhört irriterande är det i alla fall :(
av chaffis75
irie skrev:
chaffis75 skrev:Detta gör ju saken ännu mer skum, tja svårt att veta varför det inte fungerar för just din telefon då.

/Fredrik
Visst är det skumt, har två vänner som inte har några som helst problem. Den ene har iPhone 4 och V60 MY11 med PS, dvs exakt samma som mig. Den andre har en iPhone 4S och V60 MY12 med HP.

Nästa steg i felsökningen är att ta min lur i en av deras bilar för att se om det är min bil eller telefon som strular. Är ganska säker på att felet ligger i bilen för min jobbmobil funkar inte heller att synka, bara 10% av kontakterna synkas och detta är en Nokia som jag lyckats synka i avdelningenbilen (V50 MY11).

Oerhört irriterande är det i alla fall :(
Låter som en bra ide att prova i en demo bil som du säger då får du troligen svart på vitt om det är din bil eller din telefon som strular.

Något det skulle kunna vara är att telefonen och bilen hamnat ur sync på något sätt, dvs att antingen bilen eller telefonen tror att syncen är klar även om den inte är det.

/Fredrik
av irie
Har nu testat i en kompis V60 (samma årsmodell och stereo) och det funkade utan problem.

Uppenbarligen så är det då i bilen som felet ligger.
Var inne på service i måndags och fick då alla uppdateringar som fanns tillgängliga, bl.a. ny version av BT.

Har inte någon susning om vad som är fel, otroligt irriterande att det inte funkar. :(
av irie
Har nu lyckats lokalisera felet. 8)

Hade en kontakt för TrueCaller som innehåller 300 nummer och när synkningen kom till denna kontakt så hängde det sig.
Skapade därför en ny kontaktlista som jag lade TrueCaller i och som jag sedan valde att inte synka till bilen, då synkades alla övriga kontakter över.

Varför det fungerade att synka denna kontakt i en kompis bil men inte i min vet jag inte, vi har samma mjukvara i bilen. :???:
Men men, skit samma för nu har jag dom kontakter jag vill ha i bilen.
av Psyko
irie skrev:Har nu lyckats lokalisera felet. 8)

Hade en kontakt för TrueCaller som innehåller 300 nummer och när synkningen kom till denna kontakt så hängde det sig.
Skapade därför en ny kontaktlista som jag lade TrueCaller i och som jag sedan valde att inte synka till bilen, då synkades alla övriga kontakter över.

Varför det fungerade att synka denna kontakt i en kompis bil men inte i min vet jag inte, vi har samma mjukvara i bilen. :???:
Men men, skit samma för nu har jag dom kontakter jag vill ha i bilen.
Det är bara omöjligt att förstå att tekniskt strul man kan råka ut för nuförtiden men det var ju
bra att det löste sig
av Tingeling
Tusen tack för det tipset! Vi har verkligen försökt allt för att lista ut varför bilen bara tar emot kontakterna på A och inget mer.
Svaret var att (appen true caller och vem ringde) var installerade i våra telefoner, och den döps till "BLOCKERAD AV" och lägger
sig då som en vanlig telefonkontakt under B. Men tyvärr har den ett hundratals nummer med sig i bagaget!
När denna kontakt raderades fungerade allt perfekt :)

Så tack än en gång för hjälpen, och att detta forum finns!

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

Tjena! För några veckor sedan fick jag[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]