Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrand
Ursäkta, självklart menade jag elslingorna. :oops:

Tycker inte att det är sämmre än någon annan volvo/VW jag haft. Det är just det att "elslingorna" som automatiskt är igång när bilen startar gör att det blir randigt. Men om man stänger av detta när de inte behövs så är det som sagt inte värre än andra bilar jag haft.
Senast redigerad av 1 chrand, redigerad totalt 0 gånger.
av grålle1
:D
av x020377
Jag körde ett par varv med verkstaden om detta och bägge gånger så sa dom att dom hade fixat det, men det var exakt samma!
Dom sa också att jag MÅSTE hålla torkaren ren! Jag som trodde torkaren var till just för det, all hålla rent! :o

Efter detta tog jag ett samtal med verkstadschefen som efter att ha kollat lite, ringde tillbaka och sa "det är nog helt enkelt en bristfällig konstruktion".
Jag kunde inte göra annat än att hålla med. Dom skulle kolla vidare med Volvo och återkomma.

Jag själv kollade också vidare, och hittade efter en del googlande och letande ett blad på Biltema som passade (305mm långt), åkte dit och köpte ett för det facila priset 27:- och satte dit det. Det passade perfekt, ingen adapter behövdes och det torkade HELT PERFEKT! Jag såg skillnad även i "mitten", där jag trodde att originalbladet torkade bra, men detta var klart bättre.

Bra investerade 27:- med andra ord. Jag har också en känsla av att volvos originalblad (som inte fungerar) är betydligt dyrare.
Användarvisningsbild
av meko
Va? Funkade Biltemas blad bättre än original?? Där ser man, måste testas. Har inte vågat köpa torkarblad på Biltema under ett par decennier men de har kanske bättrat sig! :D (I.of.s. svårt att tillverka sämre blad än original...!) Våra torkare har funkat dåligt sedan dag 1. Alla tre!
Nu har bilen gått 200 mil och torkarna på vindrutan gnäller redan sådär gammalbiltråkigt, ni vet! Efter 1 månad! :evil:
av LJN
Tack för tipset ang. Biltema blad 58305 12" 305mm! Köpte ett söndags och fungerar som ett torkarblad ska. Pris 24,95.- :)

Har redan efter 300 mil fått skrapränder från mina torkarblad fram, någon som har tips på ersättningsblad? Kan Biltema ha den typen av blad också?
Användarvisningsbild
av Tallberg
Till er som köpt biltemas blad.. Försvinner det där stänket på vindrutan när torkarna går tillbaka? Tänkte om det beror på själva bladet eller aerodynamiken på bilen? På min förra V40 så funka torkarna kanon. En sak som även var bra som inte v60 inte har var vid spolning av rutan så gick torkarna en extra gång efter typ 5-6 sekunder, så den torkade bort sånt som ev. rann ner..
av grålle1
Tror biltemabladen som nämnts här var till baktorkaren?
Håller med dig om att funktionen "extra drag" efter spolning saknas, troligen anser man att regnsensorn skall ta det jobbet?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]