Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xoxo
XC90_Executive skrev:Jag hämtade min V60 för snart 3 veckor sedan. Allt funkar precis som det ska med Sensus och iPhone 4S oavsett om man kör med kabel eller BT! Klockrent! :-)-)
Du menar att det fungerar att lyssna på musik via kabel?
Jag hade bilen -MY12- på uppdatering idag och det är som förut, enbart BT fungerar. Det byter av sig själv till BT...
av riha
Ett enkelt sätt att få tillbaks ljudet över rätt "väg" är att bara trycka på "on/off" knappen på stereon så den pausar ljudet och sedan klickar igång ljudet igen så tar den upp ljudet på rätt ställe igen.

Ex.vis, kör ljudet via BT, kopplar in ipod sladden, då slutar ljudet i BT, då bara klickar man "mute/unmute" och så kör den igång ljudet via BT igen.

Man slipper alltså gå via menyer i stereon eller telefonen för att få tillbaks ljudet.
av xoxo
riha skrev:Ett enkelt sätt att få tillbaks ljudet över rätt "väg" är att bara trycka på "on/off" knappen på stereon så den pausar ljudet och sedan klickar igång ljudet igen så tar den upp ljudet på rätt ställe igen.

Ex.vis, kör ljudet via BT, kopplar in ipod sladden, då slutar ljudet i BT, då bara klickar man "mute/unmute" och så kör den igång ljudet via BT igen.

Man slipper alltså gå via menyer i stereon eller telefonen för att få tillbaks ljudet.
tack
BT fungerar men inte ifånen via sladden fungerar inte, det är mitt problem.
av riha
xoxo skrev:
riha skrev:Ett enkelt sätt att få tillbaks ljudet över rätt "väg" är att bara trycka på "on/off" knappen på stereon så den pausar ljudet och sedan klickar igång ljudet igen så tar den upp ljudet på rätt ställe igen.

tack
Men har du testat ovanstående, fast tvärtom då?
av xoxo
riha skrev:
xoxo skrev:

tack
Men har du testat ovanstående, fast tvärtom då?
Visst ska prova, kopplar in fånen via sladden, när den slutar spela stänger jag/ sätter på/ stereon. Är det det du menar?
återkommer efter sex..
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]