Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MattiasD
#628217
jocke4u skrev:Fick min V60 D3 förra veckan och har också vibrationer med dubbfria Nokian däck. Skall lämna in den på onsdag och hoppas det löser sig snabbt.
Helt oacceptabelt med sådana vibrationer.

Mattias: 2.8 Bar känns väldigt mycket vid normalkörning. Vore jag dig skulle jag inte ge dig utan försäljaren skall lösa problemet. Obalansen kan ju sitta i drivaxlar, skivor eller annat roterande.....då kommer du ha samma problem när sommarsulorna åker på
Hur har det gått?

Jag ligger lågt tills sommarhjulen är på. Då vet jag om problemet ligger i bilen eller vinterhjulen.

Det behövs inga hålborrade skivor […]

Värmesköld över turbon

Att det med säkerhet skulle resultera i n&ari[…]

Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]