matzen10 skrev:Samtidigt som det är ett problem kan jag inte undvika det komiska i det hela :lol:. Ett bilsystem som själv busringer till en larmoperatör, precis när som helst på dygnet och t.o.m. när ägaren sover, haha....!
Hoppas TS förlåter mej men jag ser framför mej när du blir väckt av en, vid det här laget, halvsur larmop. som undrar hur det e fatt och hela du är ett nyvaket frågetecken.
Även jag kan ju skratta åt eländet ibland ska erkännas :D
Men definitivt inte när problemen är som värst, som t.ex. när jag idag åkte hem från Sicka och KONSTANT fick sitta och trycka på Exit för att om möjligt försöka minimera antalet ringningar till VoC (ibland går det helt enkelt inte). För att inte tala om vad det gör för trafiksäkerheten! Höll idag på att krascha in i bilen framför när det för ovanlighets skull var broöppning vid Danvikstul och bilarna därför stod still där det normalt körs i typ 70 km/t. Varför? Jo, för att 90% av min uppmärksamhet då var riktat på alla meddelande som plötsligt började fladdra förbi på skärmen utan förvarning om "Ansluter till SOS", "Rnger VoC" osv. osv. och att på något sätt försöka undvika detta. Och ja, när jag startade bilen 5 minuter innan fick jag tom synpunkter från bilen för att jag stängt av Volvo On Call...5 min senare kan jag inte ens komma in i VoC menyn pga alla samtal som den försöker ringa till just VoC. Jag kan lova att ingen som inte själv upplevt dessa problem kan förstå hur otroligt irriterande och störande det är!
Hoppas nu bara dom kan få ordning på detta på servicen nästa vecka...