Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som om det inte vore nog börjar varje samtal med Volvo On Call med att dom irriterat anklagar mig för att ha tryckt på SOS knappen...för det mesta lyckas jag hålla mig men ibland brister det och det kommer fram en och annan svordom (inte mot dom utan mot systemet). Speciellt lägen där man försöker parkera i ett trångt garage och backkameran är helt blockerad av meddelanden på skärmen om VoC, SOS osv, backvarnaren piper, bältesvarnaren piper och så mitt i allt detta ringer VoC för 27e gången....då är det svårt att inte tappa fattningen...
Användarvisningsbild
av Mabuse
apersson850 skrev: Även om du helst inte vill så är det enda raka att köra till handlaren och kräva fixning bums!
Goda råd där, från apersson850.
Det har gått över en vecka och du har fortfarande inte sagt att du varit inne med bilen till Volvo...
Att spy galla över systemet här på JagRullar kommer inte att fixa problemet.
Mabuse skrev:
apersson850 skrev: Även om du helst inte vill så är det enda raka att köra till handlaren och kräva fixning bums!
Goda råd där, från apersson850.
Det har gått över en vecka och du har fortfarande inte sagt att du varit inne med bilen till Volvo...
Att spy galla över systemet här på JagRullar kommer inte att fixa problemet.
Service är bokat nästa vecka, förvånansvärt nog hade de inte några lediga tider i Stockholm omedelbart så här i helgerna...
Användarvisningsbild
av Perra83
Men fy fan så jävla pissruttet av Volvo som inte kan ta bilen direkt! I med sladden och uppdatera mjukvaran, fungerar inte det ja då har de kvar bilen till i värsta fall nästa dag för att hitta problemet.
Ska bli intressant och veta vad som gör detta i din bil.
Känns som att det kan vara något med själva knappsatsen.

SOS knappen skall alltid gå att trycka på däremot, oavsett om VOC är aktiverat eller ej har jag fått förklarat för mig.
Perra83 skrev:Men fy fan så jävla pissruttet av Volvo som inte kan ta bilen direkt! I med sladden och uppdatera mjukvaran, fungerar inte det ja då har de kvar bilen till i värsta fall nästa dag för att hitta problemet.
Säkert sämsta tänkbara tillfälle på året också för det med alla helger. Levde ju i början i tron att jag helt enkelt skulle kunna slå av systemet med aktiveringskoden och då kunde man ju utan problem stå ut ett tag....men eländet aktiverar ju sig själv när det känner för och börjar ringa runt.
Samtidigt som det är ett problem kan jag inte undvika det komiska i det hela :lol:. Ett bilsystem som själv busringer till en larmoperatör, precis när som helst på dygnet och t.o.m. när ägaren sover, haha....!
Hoppas TS förlåter mej men jag ser framför mej när du blir väckt av en, vid det här laget, halvsur larmop. som undrar hur det e fatt och hela du är ett nyvaket frågetecken.
matzen10 skrev:Samtidigt som det är ett problem kan jag inte undvika det komiska i det hela :lol:. Ett bilsystem som själv busringer till en larmoperatör, precis när som helst på dygnet och t.o.m. när ägaren sover, haha....!
Hoppas TS förlåter mej men jag ser framför mej när du blir väckt av en, vid det här laget, halvsur larmop. som undrar hur det e fatt och hela du är ett nyvaket frågetecken.
Även jag kan ju skratta åt eländet ibland ska erkännas :D

Men definitivt inte när problemen är som värst, som t.ex. när jag idag åkte hem från Sicka och KONSTANT fick sitta och trycka på Exit för att om möjligt försöka minimera antalet ringningar till VoC (ibland går det helt enkelt inte). För att inte tala om vad det gör för trafiksäkerheten! Höll idag på att krascha in i bilen framför när det för ovanlighets skull var broöppning vid Danvikstul och bilarna därför stod still där det normalt körs i typ 70 km/t. Varför? Jo, för att 90% av min uppmärksamhet då var riktat på alla meddelande som plötsligt började fladdra förbi på skärmen utan förvarning om "Ansluter till SOS", "Rnger VoC" osv. osv. och att på något sätt försöka undvika detta. Och ja, när jag startade bilen 5 minuter innan fick jag tom synpunkter från bilen för att jag stängt av Volvo On Call...5 min senare kan jag inte ens komma in i VoC menyn pga alla samtal som den försöker ringa till just VoC. Jag kan lova att ingen som inte själv upplevt dessa problem kan förstå hur otroligt irriterande och störande det är!

Hoppas nu bara dom kan få ordning på detta på servicen nästa vecka...
Tidigare satt det i handskfacket, men där finns det inte i min bil, i alla fall. Fast nödsamtalen går förmodligen fram även utan SIM-kort. Det gör de ju från en vanlig telefon också.
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]