Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC60
Tittade också på Passaten och kan bara hålla med föregående talare, det är en bra och fin bil på många sätt och vis, man får massor med utrustning till ett bra pris så rent privatekonomiskt är den ett givet val. MEN vill-ha känslan uteblir helt. Man vill ju ha den där "Å-vilken-snygg-bil-och-den-är-min"-känslan när man kommer till parkeringen, vilket jag var rädd inte skulle finnas med en Pssat...

Sen är det väl som alltid oavsett produkt att det finns en korrelation mellan pris/kvalite/detaljomsorg (Självklart inte till 100% och vissa märken har också ett statuspåslag) och någonstans måste VW ha tagit in kostnaderna för att hålla priserna.

blev inte en Passat för mig heller...
av svartsvart
Stämmer också in i kören vad gäller att rätt känsla måste infinna sig när man väljer bil. Tycker Passat är superfin och mycket prisvärd, men jag föll för V60s design... Sedan tycker jag att V60 också är prisvärd om man jämför med A4 och 3-serien, särskilt om man utrustar till motsvarande Summum-nivå.

Vad gäller prestanda på V60 Drive så tycker jag att den upplevs väldigt likvärdig med Passat TDi 140hk i hastighetsspannet 90-130km/h. Jag vet inte hur mycket det skiljer i siffror mellan dessa två dock. Just detta hastighetsspann är nog det där V60 Drive har överraskat mig mest, tycker den känns förvånande pigg i dessa hastigheter och har helt ok gasrespons även på 6an!
Användarvisningsbild
av Blixnabb
V60 drive drar hyfsat upp till 170, sedan kroknar den, toppar bara med 190, men å andra sidan så kör jag inte på autobahn dagligen.
Användarvisningsbild
av Tallberg
Håller med övriga talare om att Passaten inte väcker något ha begär. Jag provkörde även kompisens Pappas nya 170Hk diesel med awd. Intrycket var "Tråkig", går inte alls att jämföra med V60 som är betydligt mkt roligare att köra. Så för mig var valet aldrig några problem.

JO skulle bara säga till er som jämför Passat och V70.. Enligt min personliga åsikt så ska Passaten jämföras med v60 då den är mindre än v70. Vi åkte fem vuxna i passaten mellan Karlskoga och Örebro (ca 4mil) och det var knappt man kunde röra sig i baksätet, inget snack om att försöka få upp snusdosan ur byxfickan där inte.. Jobbigt! ;-) I V70 har man aldrig kännt sig så instängd där bak. PÅ så vis är både v60 och v70 betydligt bredare än passaten. Visst lastutrymmet är något mindre på v60, men va fan.. Så tycker iaf Jag. :-)
av LOTEZ
Jag röstar på V60! 8)

Lånar tråden lite...

Va tycks om denna offert

V60 D3 R-Design s/s
Manuell
Passion Red
Hi Tech pkt: Multimedia 7", parkassist fram/bak, RTI, sollucka, VOC
Laminerat glas
Toining 5rutor (eftermonterat då det ej går från fabrik)
Interiörpaket kupé och lastrum gummi/plast
Totti 335k

Ord pirs för endast bil 337k
"Bra" offert? vid privatköp utan inbyte?
Användarvisningsbild
av hållundan
LOTEZ skrev:Jag röstar på V60! 8)

Lånar tråden lite...

Va tycks om denna offert

V60 D3 R-Design s/s
Manuell
Passion Red
Laminerat glas
Totti 335k

Tycker det verkar som ett riktigt bra pris (om man nu kan säga så). Min låg på 332k utan rabatten avdragen iofs, med följande spec:
- V60 Drive R-design
- Ixion 18"
- 5 tonade
- Fast drag
- 7" HP
- VOC
- Gummimattor kupé och bagage
av LOTEZ
>Hållundan.

Bra input :)

Blir iofs 3:e bilen jag kryssbeställer och 2 "hall"bilar från samma Åf så kan bero på det. Men sammanslaget när jag räknar på det så är det ca 7% rakt igenom om man tar brutto mot netto på min offert... Känns bra. Bankmöte bokat 9/1 :-)

GOD JUL allesammans
av Steff 99
7% lär du få hos vilken handlare som helst, är du känd borde du få några procent till...
Gå in o förandla en gång till eller byt ÅF...
av pergrein
LOTEZ skrev:Jag röstar på V60! 8)

Lånar tråden lite...

Va tycks om denna offert

V60 D3 R-Design s/s
Manuell
Passion Red
Laminerat glas
Totti 335k

Varför inte HGV-paketet när du ändå ska ha laminerade rutor, är ju 300kr billigare och mer saker???

Mvh
Per
av LOTEZ
Total miss av mig - självklart åker HGV-pkt med.

Som specen är nu står det
Brutto 359676 - Netto 334000 = 7.2%

Men ska ner till 332000 innan jag är nöjd. Tror inte jag får mer än drygt 8% rakt igenom...
Men då ska jag ha HGV-pkt och solfimen med :)

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.