Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyK
RFL skrev:Visst är det svettigt, men jämför med priset för att få samma funktionalitet i en BMW eller en Audi. Då är det helt plötsligt billigt
Jo men vad jag vet så finns det ingen värmare i dessa bilar om du inte beställer till detta. I Volvon sitter ju värmaren som standard och det är endast funktionen med tidstart som man ska betala 4900kr för.
av mikebike
XC90_Executive skrev:Det är en mjukvara ja, 4900kr kan ses som mycket för en mjukvara. Men Volvo ska å andra sidan tjäna pengar på bilarna med.
Till min gamla bil köpte jag en mjukvara som cirkulerar kylarvattnet och kör kupéfläkten, perfekt om man står still med avslagen (varm) motor.
Den kostade 500:- och DET tyckte jag var dyrt.....
Till C60 finns inte denna funktion att tillgå!
av Biltoken
En tillsatsvärmare för att snabbare värma upp motorblocket har de flesta premiumdieslar på marknaden som standard.

Det är faktiskt Volvo som på ett förmånligt (lågt) pris erbjudit parkeringsvärmare som tillägg till detta på sina dieselvarianter. Audi, BMW och Mercedes tar hutlöst betalt och även VW är dyrare.

Det är klart att detta är en av förklaringarna till försäljningsframgångarna de senaste åren för Volvos dieselbilar. Vi har ju behov av detta i Sverige ca halva året. Bor du lägenhet utan tillgång till egen el vid parkeringsplatsen är det ju guld värt.
Går det att få värmare till en BMW t.ex? När jag var intresserad av en ny BMW Z4 35i fanns det inget tillval för det.

Jag har kört många nya BMW-dieslar, som har kostar väldigt mycket pengar, men ingen har haft något tidur.
av mikebike
Eftermontering av värmare med fjärr kostar 24000:- till den bil jag borde ha köpt, A4.
Att Volvo har värmare som standard är helt klart en marknadsfördel, synd att de funkar så dåligt...

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.