Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hoho. Får man plats med bygg gipsskivor där då? 1.2 m breda?
De får jättebra plats på den kärra man alltid hyr de få gånger man agerar byggare, eller på taket.
I V 70 är det på gränsen. Men det går. Dock sticker dom ut lite. I 745 var det inga problem.
av Tobbev
StringerBell skrev:
kamilenski skrev:Hoho. Får man plats med bygg gipsskivor där då? 1.2 m breda?
De får jättebra plats på den kärra man alltid hyr de få gånger man agerar byggare, eller på taket.
:-)-)
Jag har egen kärra, så för mig är ev. skivor inga problem. De fyra vinterdäcken gick lätt in, utan att fälla ner något ryggstöd, i min XC70, så de borde få plats i en V70 lika bra.
Ja, det är alltid så med volymuppgifterna i biltidningar och i faktabladen. I verkligheten måste man även ta hänsyn till hur bra disponerat utrymmet är! Och vilka hjälpmedel (lastskenor, krokar o sånt) så står till buds.

En smal öppning med högt lastutrymme är kanske inte är det mest optimala i alla lägen. Kanske bättre att då ha "normal" höjd men lite bredare öppning. Tänk Renault Kangoo.
Som bekant har dock längden ingen betydelse :lol:

/matz
Jag blev överaskat med. Bra!

Ännu mer överaskat av bagaget i min gamla Peugeot 407SW! Idag då jag öppnade den, hittades en flaska Absolut! Det kallar jag överaskning ;)

Tror en V60 blir våran nästa bil.

P.s. går det att gömma flaskor där? ;)
Ingen svarade på min fråga.
Hur ser det ut med förvaring så att man skulle kunna gömma saker?
Kamera modell större (som rymmer en stor 1,5l flaska).
En eller två platser som denna. I 855 hade man 2 fina platser längst bak bakom hjulhusen.
D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]