Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AllanB
Alla har inte fabriksmonterad gps heller. En del är smartare/snålare och har det i mobilen istället och då har man ju även större valfrihet och är inte låst till volvos system :wink:
Mycket snygg och clean lösning :-)-)
Användarvisningsbild
av AndersN
Jag kollade inte så noga men det såg ut som de bara hade fästena. Håller med Allan, jag använder telefonen som GPS därför vill jag ha den högt monterad.
MattiasF, kan du lägga upp en bild på placeringen i A-stolpen? Hur har du dragit kabel till laddaren?
Användarvisningsbild
av laser2
Jag är intresserad av att montera in en Brodit mobilhållare för fast installation, mest för att undvika att blockera 12V-uttaget mellan mugghållarna och för att kunna stänga jalusiet och slippa en sladd. Är det någon som gjort detta och har tips på var och hur man skall koppla in sig på på elsystemet för att få spänning. 12V-uttaget mellan mugghållarna är det jag kan komma på men det verkar inte helt enkelt att dra kabeln snyggt till hållaren därifrån.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Hållaren i bilden ovan är gjord på det viset och kabeln är i princip osynligt dragen i a-stolpen och därifrån ansluter den till 12v utan att blockera något uttag.
Användarvisningsbild
av laser2
Mattias_F, vet du var din hållare är ansluten till 12V? Är det nånstans till vänster om ratten under instrumentbrädan?
Jag hade tänkt sätta min hållare på mittkonsollen under skärmen och skulle vilja koppla in mig nånstans i närheten.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Intressant,
Detta är installationsanvisningen för A-stolpefästet:
http://brodit.se/product.html?id=804598 ... &year=2011
och här för gps hållaren:
http://brodit.se/product.html?id=529195 ... ium%20Live

Jag skall se om det framgår var 12v. är anslutet.
Användarvisningsbild
av PalmE
Jag har en Brodit hållare till S/V60 för iPhone 4/4S om nån är intresserad att köpa billigt. Har ej kvar bilen längre :) Skicka PM i så fall.

Jag har en ställbar wg samt chip från d[…]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har du några andra symptom på bilen &a[…]

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]