Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Vem hos er åf har ni fått avaktiveringskoden av? Jag pratade precis med en i verkstad och han hade ingen aning om någon avaktiveringskod.
Honke skrev:Vem hos er åf har ni fått avaktiveringskoden av? Jag pratade precis med en i verkstad och han hade ingen aning om någon avaktiveringskod.
Jeg fikk den av forhandleren/verkstedet. Ringte og refererte til Matthis løsning på problemet, og fikk en kode til å avaktivere VOC. (Etterpå reaktiverte jeg som sagt ved hjelp av den opprinnelige koden, og – vips – fungerte SMS til bilen igjen).

Mvh Sven
Användarvisningsbild
av Honke
Jag har precis provat att göra så som beskrivs men när samtalet till voc kopplades upp så sa dom att min åf måste nollställa voc till mig, så nu sitter jag med ett avaktiverat voc. Hur länge väntade ni mellan att ni avaktiverade tills ni började aktivera det på nytt?
Honke skrev:Jag har precis provat att göra så som beskrivs men när samtalet till voc kopplades upp så sa dom att min åf måste nollställa voc till mig, så nu sitter jag med ett avaktiverat voc. Hur länge väntade ni mellan att ni avaktiverade tills ni började aktivera det på nytt?
Hei.
Jeg avaktiverte ved hjelp av koden jeg fikk fra forhandler. (åf)
Så startet jeg bilen og kjørte rundt kvartalet. (Sikkert ikke nødvendig). :)
Deretter aktiverte jeg VOC igjen ved hjelp av den opprinnelige koden.
(Da jeg fikk opp menyvalget om å ringe VOC, lot jeg være, fordi jeg hadde jo allerede en firesifret kode).
Fungerte umiddelbart.
Prøv igjen!

Mvh Sven
apersson850 skrev:Det har hänt åtskilliga gånger att jag vetat mer om bilen än de gjort på verkstaden. Så det är inget nytt.
Det är ganska omöjligt att veta allt om allt. Det är ju inte bara detta en Tekniker ska veta :wink:
Det här problemet med att inte värmaren fungerar vid sms är dessutom ett väldigt nytt fel och info
kom ut till ÅF väldigt nyligen. Har man missat det är det inte lätt att veta.

Visst kan det vara så att man som forumsläsare kan veta mer om en specifik detalj än verkstan men
bara för det vet man ju fortfarande inte allt runt omkring.

Det är totalt omöjligt veta allt om alla system osv i dagens bilar,råkar man ut för något problem måste man läsa på
lite innan man börjar jobba med det. Det har man ju redan gjort på ett forum, läst på alltså. Sen har man inte alltid rätt
som forumsläsare,bara för att en person har ett symptom som berodde på ett fel betyder inte det att nästa person har samma fel bara för att man har ett likvärdigt symptom. Ett symptom kan ha många olika fel.

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.