Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej Igen, Nu har beställningen äntligen kommit fram till Bilia, Sisjön. Säljaren meddelade mig per mejl att jag skulle få ett leveransdatum om ca två veckor. Är det någon som vet vad leveranstiden kan ligga på i dessa dagar. Jag vet att jag är "tjötig" :) Men man är ju både sugen och nyfiken på den nya bilen.
Tyvärr kan det nog dröja då T4 o t4f motorerna verkar drabbats av leveransproblem.
Då hade du nog tur. Idag säger de att lev blir i mars. Om det inte ordnat sig nu under helgen.
När har ni andra fått er länk eller vad det är till "Min Volvo"?
Beställde vår bil (V60 T4F R-D) den 1/11 och än har inget mail eller liknande hörts av från Volvo...
Har fått en prel lev. vecka av min säljare bara, och den får man ju lita på tills man hör annat antar jag!?
jpu skrev:Tyvärr kan det nog dröja då T4 o t4f motorerna verkar drabbats av leveransproblem.
Vad grundar du detta på?

/Mvh Magnus
Hej!

Att de skulle bli försenade grundade jag på att min säljare sa det. Bilar som beställs nu med T4 motorn skulle enligt honom få leverans i mars. Nu verkar det ju vara lite överdrivet men som ovan så blev "dimsters" leverans v 6. Dvs lev i februari i alla fall.
Min beställde jag v41 och har prel lev v49. så lite delay verkar det ju blivit. Bilen är i status 8. Vet inte hur lång tid det ska ta innan den är leveransklar. Ska kompletteras vad jag förstår med Drag, takspoiler och lite r-designprylar hos återförsäljaren. Nån som vet hur lång tid ÅF brukar behöva för att få klart en bil?
Hej, Fick i onsdags höra att v60 drive kommer att börja tillverkas i fabrik vecka 6. Slängde mig på telefon och ringde säljaren så nu blir det en V60 drive automat istället. Prel leverans v10 enl säljaren men han kunde inte lova något :o . I och med att skattelätnaden för etanolbilar försvinner får jag samma månadskostnad på diesel- och etanolmodellen.

Meko: Jag fick en länk så fort säljaren fick min beställning.

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]