Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vicster
Samsung Galaxy S II samspelar bra ihop med bilen. Bra kvalité som enligt mina öron ligger i samma klass som AUX-kontakten.

Jag får dock ingen låtinfo via Spotify, men tror det är Spotify-appens fel då samma sak gäller på iPhone 4:or, Desire HD och andra mobiler som också har spelat Spotify i bilen. Ingen utav dessa har givit låtinfo.

Kan förövrigt rekommendera S II:an som telefon, helt underbart snabb med sin tvåkärninga prossesor :lol:
av Norrlands
Galaxyn låter som ett bra alternativ då det verkar även vare en bra lur i övrigt.
HTC Desire HD hade jag nog slagit till på direkt om ljudkvaliten varit bra.
Någon som testat HTC Desire S ?
av Micke008
pianopeter skrev:Jag har Iphone 4 s och har låtitlar och album i displayen på Spotify, fick ladda ner spotifyapp via telias hemsida så funka de
Menar du du bilens display?
Har du integrerad GPS i bilen?
av Psyko
Norrlands skrev:Hjälp mig välja en ny mobiltelefon som funkar bra till V60 MY2012 med Blåtandshandsfree i Sensus Highperformance sytemet.
Då jag har Volvo On Call så är det Android 2,2 minst som gäller har jag läst mig till.
Har läst på Volvos hemsida om modeller som testats, dock så finns ju inte alla de senaste modellerna och programvarorna i både bil och telefon har säkert ändrats under resans gång i många fall.
Skriv gärna och berätta hur din telefon funkar med bilen och vad som inte funkar, tex..samtalslistor, kontaktboken, mp3, spotify, låtinfo i displayen. ljudkvalitet. osv.
Sonyericsson Arc/Arc S,Iphone 4/4S, Desire S,Wildfire S (ett billigare alternativ) .

I just My 12 fungerar faktiskt dom flesta nyare telefoner bra. Du råkar inte ha några bekanta som har nyare telefoner,då kan du
ju testa att synka ihop dom med bilen och på så sätt se vad som fungerar själv
Användarvisningsbild
av AndersN
Jag har en Sony Ericsson Arc S till salu, helt nyskick om någon är intresserad.
av jesperk
HTC Incredible S med 2.3 funkar hur bra som helst. Enl mina öron jättebra ljud via BT med både Spotify och MP3 orna. Även telefonen funkar klanderfritt med uppkoppling, telbok, samtalslistor osv.
av chaffis75
SonyEricsson göra bra mobiler som funkar bra med Volvo BT system. Dessutom så kommer alla 2011 års telefon modeller att uppgraderas till nästa version av Android.

Jag har en xperia Pro och den har kanon ljud med Spotify och BT till bilen.
Telefonbok synkning och samtal funkar också utan några bekymmer för mig.

Jag har en V60 my-11med high peformance anläggningen.

MVH
/Fredrik
av Norrlands
Fick möjlighet att testa Desire HD med Android 2,2 i helgen lite snabbt.
Trots 2,2 så verkar kontaktboken funka.
Tyckte ljudkvaliten på Spotify och MP3 var bra.
Kan det var en förbättring i bilens mjukvara då det inte verkar ha funkat bra tidigare?

Tack till alla som tipsar, ska titta närmare på dessa lurar.

Fortsätt gärna berätta om era erfarenheter :-)-)

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.