- mån 29 aug 2011, 22:23
#561371
Var lite i samma läge som du i våras. Valde mellan V60, Audi A4, Passat och Bmw.
Volvon föll bort efter en provkörning, gillade den inte alls. I mitt tycke hade den inget att hämta emot någon av de tyska konkurrenterna. Passaten hade jag helst köpt av dessa bilar, men det var för lång leveranstid.
Så då var det Bmw och Audi det stog emellan. I mitt fall blev det quattron som fällde avgörandet. Bmw:n blev för dyr med x-drive.
Så nu har jag kört A4 quattro Avant med 170hk TDI sen i våras. Väldigt trevlig bil med fantastisk drivlina. Att Audi anses som tråkig och steril av vissa kan jag förstå på ett sätt, men på ett annat inte. Alla dessa bilar vi pratar om är bruksbilar och standardvagnar på ett eller annat sätt. Ser inte att en V60, Saab 9-3, Peugot eller BMw skulle vara mindre eller mer tråkig?
Jag vill att en bil ska gå bra, ha dieselmotor, snål, tajt ihopskruvad och ha 4wd. En sån bil tycker iaf jag är skoj :)
Volvon föll bort efter en provkörning, gillade den inte alls. I mitt tycke hade den inget att hämta emot någon av de tyska konkurrenterna. Passaten hade jag helst köpt av dessa bilar, men det var för lång leveranstid.
Så då var det Bmw och Audi det stog emellan. I mitt fall blev det quattron som fällde avgörandet. Bmw:n blev för dyr med x-drive.
Så nu har jag kört A4 quattro Avant med 170hk TDI sen i våras. Väldigt trevlig bil med fantastisk drivlina. Att Audi anses som tråkig och steril av vissa kan jag förstå på ett sätt, men på ett annat inte. Alla dessa bilar vi pratar om är bruksbilar och standardvagnar på ett eller annat sätt. Ser inte att en V60, Saab 9-3, Peugot eller BMw skulle vara mindre eller mer tråkig?
Jag vill att en bil ska gå bra, ha dieselmotor, snål, tajt ihopskruvad och ha 4wd. En sån bil tycker iaf jag är skoj :)