Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Kollade min e-mail när jag såg detta. Inget ännu, så det kommer antagligen så fort de hinner med olika kunder.
av Tobbev
Fick också mail i dag:

-------------------------------------------------------------------
We are pleased to confirm that as part of the Volvo MapCare programme your latest complimentary map update has been shipped to your address and will arrive within a few days.

Important notes:

- To install your new map update, an activation code is required. Instructions to retrieve the activation code are included in the DVD box.
- All four DVDs are required to successfully install the map update.
- Installation can take up to 5 hours and will only work whilst the engine is running. This is to protect the vehicle's battery.
- When the engine is switched off, the installation is paused and will continue automatically once the engine is running again.
- During the installation, navigation is not available and other functions of the infotainment system may run slower than usual.

We thank you for taking part of the MapCare programme and trust you will enjoy an even more exciting driving experience.
-------------------------------------------------------------------

Hmmm, upp till 5 timmar med motorn igång. Det blir ca 2 veckor till och från jobbet
Användarvisningsbild
av apersson850
Blir för långtråkigt. Dessutom otillåtet i de flesta kommuner. Men köra i onödan får man.
av improwise
Har iof inte haft någon bil med inbyggd navigator tidigare men 5 timmar låter ju som ett skämt, kan det stämma?? Även om jag redan tidigare dragit slutsatsen att "IT" i bilar är rena stenåldern jämfört med t.ex. konsumentelektronik (touchscreen anyone??)
Användarvisningsbild
av apersson850
Det finns bilar med pekskärm, men jag är inte säker på att jag skulle vilja ha det. De pekskärmar jag brukar använda har en tendens att se tråkiga ut på kortare tid än jag brukar behålla en bil,
av improwise
apersson850 skrev:Det finns bilar med pekskärm, men jag är inte säker på att jag skulle vilja ha det. De pekskärmar jag brukar använda har en tendens att se tråkiga ut på kortare tid än jag brukar behålla en bil,
Det beror ju lite på kvaliten på pekskärmen också och användningen, t.ex. risken att man tappar en inbyggd pekskärm i golvet eller har den i fickan ihop med nycklar osv lär vara klart begränsad :)
av improwise
Ni som har inbyggd navigator (får det snart), hur väl står den sig eg mot fristående? Det är ju skönt att slippa en massa sladdar och sånt men 5 timmes uppgraderingar vi DVD osv känns ju rejält 90-tal jämfört med fristående eller iPhone/Android baserade.
Användarvisningsbild
av apersson850
Att bygga en kartfil med Mapsource till en Garmin tar flera timmar det också. Beroende på hur stort område man vill ha, förstås.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29
Kan inte lägga i växel V70

Tack för svar! Det visade sig att det var ena[…]

760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]

Hjälp med Vida

Köpte en fläkt från skroten med de[…]