Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jag kör en hel del hyrbilar, både V70 och V60. V60 är en modernare bil och har en ganska trevlig inredning, men jag tror man vill upp några snäpp i paketen om man skall ha den själv, de enklaste ser just väldigt enkla ut invändigt, man behöver nog få in lite mer material än svart plast och lite blänkande stål för att det skall kännas riktigt hemtrevligt tycker jag.

Ett par saker som jag upplever lite negativa som man bör skaffa sig en egen uppfattning kring:

- Hög ljudnivå
- 5" Sensusskärmen ser patetiskt liten ut, välj till 7"
- Jag kommer bara inte överens med hur man manövrerar radion i Sensus men det är antagligen en vanesak.
- Väldigt neutral i styrningen, näst intill överstyrd vilket jag inte gillar. Kan möjligen fungera bättre i bilar med lite tyngre motorer än de DrivE jag oftast kör.

Vad jag själv skulle välja beror på vilka motoralternativ och inredningsalternativ som jag har möjlighet att välja mellan, en "billig" V70 känns mer påkostad än en "billig" V60.

/Martin
av Svesam
Ett par saker som jag upplever lite negativa som man bör skaffa sig en egen uppfattning kring:

- Hög ljudnivå

/Martin

Hög ljudnivå löser man med laminerade rutor som gör stor skillnad på ljudkomforten.
Toningen av rutor eftermonteras efterom det inte går att kombinera från fabrik 8)
av sweborn
Om du är lång bör du provsitta V70 och känna efter om stolarna är för korta för dina ben. Jag är 190 cm; anser att V60-stolarna är sköna och V70 dito är otillräckliga.
av kamilenski
sweborn skrev:Om du är lång bör du provsitta V70 och känna efter om stolarna är för korta för dina ben. Jag är 190 cm; anser att V60-stolarna är sköna och V70 dito är otillräckliga.
Det får bli provsittning :)
Inkörning av ny V60 T6 2026

Hej, Jag skall plocka ut en ny V60 T6 Nordic Edit[…]

Hej! Först undrar jag på vad den hä[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer […]

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]