- tis 30 aug 2011, 21:53
Jag kör en hel del hyrbilar, både V70 och V60. V60 är en modernare bil och har en ganska trevlig inredning, men jag tror man vill upp några snäpp i paketen om man skall ha den själv, de enklaste ser just väldigt enkla ut invändigt, man behöver nog få in lite mer material än svart plast och lite blänkande stål för att det skall kännas riktigt hemtrevligt tycker jag.
Ett par saker som jag upplever lite negativa som man bör skaffa sig en egen uppfattning kring:
- Hög ljudnivå
- 5" Sensusskärmen ser patetiskt liten ut, välj till 7"
- Jag kommer bara inte överens med hur man manövrerar radion i Sensus men det är antagligen en vanesak.
- Väldigt neutral i styrningen, näst intill överstyrd vilket jag inte gillar. Kan möjligen fungera bättre i bilar med lite tyngre motorer än de DrivE jag oftast kör.
Vad jag själv skulle välja beror på vilka motoralternativ och inredningsalternativ som jag har möjlighet att välja mellan, en "billig" V70 känns mer påkostad än en "billig" V60.
/Martin
Ett par saker som jag upplever lite negativa som man bör skaffa sig en egen uppfattning kring:
- Hög ljudnivå
- 5" Sensusskärmen ser patetiskt liten ut, välj till 7"
- Jag kommer bara inte överens med hur man manövrerar radion i Sensus men det är antagligen en vanesak.
- Väldigt neutral i styrningen, näst intill överstyrd vilket jag inte gillar. Kan möjligen fungera bättre i bilar med lite tyngre motorer än de DrivE jag oftast kör.
Vad jag själv skulle välja beror på vilka motoralternativ och inredningsalternativ som jag har möjlighet att välja mellan, en "billig" V70 känns mer påkostad än en "billig" V60.
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic