Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
XC90_Executive skrev:Autosol gör slutrören fina igen. Fast det är rätt grovt. Använder Meguiars NXT gen all metal polish. En liten burk. Sen förseglar jag med antingen Ultima Paint Guard Plus eller Ultima Tire&Trim Guard Plus. Sen behöver man bara dra lite med svampen för att det ska bli fint vid tvätt. Håller flera månader.

Tack för tipsen. Jag skulle gjort från början det du skriver att grunda med något från början så skulle det bli lättare framöver. Som sagt, bättre sent än ännu senare :D (eller aldrig) med att ta tag i detta.
av vicster
Mattias_F skrev:Låter som en riktigt bra idé!
Om de nu passar på D3, vilka artikelnummer hade du hos Mekonomen sisjön?
Jag sa bara artikelnumret som grålle skrev tidigare, nämligen "U235100", sedan plockade han fram de omedelbums. Inga problem alls på den biten :wink:
av grålle1
vicster skrev:Blev så sjukt frestad av din bils slutrör att jag idag åkte ner till Mekonomen i Sisjön och köpte ett par likadana. 304kr/st plus 36kr för två fästen. Alltså 644kr totalt. Iprincip halva priset mot vad Volvo original kostar och ser dessutom minst lika bra ut, om inte bättre imo.

Funderar dock lite på om jag ska åka tillbaka till Mekonomen på måndag och boka tid för montering eller om jag ska ge mig på det själv. Var det svårt? Vilka verktyg använde du? Och hur gick du tillväga? :)

Skulle uppskatta en enkel guide om du har möjlighet att skriva en sådan.

Tack på förhand! :D
Jag kapade bara av orginalrören 1-2cm innan de blir grövre, använde dremmel med minikapskiva och bågfil, sen monterade jag med avgasklammor. Begränsande för hur långt ut de sticker (om man inte vill att de skall sticka ut för långt) är 90graders böjen mellan slutröret och ljuddämparen, särskillt på vänster sida. Jag kapade bort en "flik på vänster slutrör för att få det så långt in som möjligt. Inget svårt jobb alls, mest jobb är att kapa orginalrören, är man tjenis med sin mek på Volvo så ber man honom kapa dem med rörkap som de använder vid montering av Volvo-orginal.
av grålle1
Mattias_F skrev:Låter som en riktigt bra idé!
Om de nu passar på D3, vilka artikelnummer hade du hos Mekonomen sisjön?
D3 har väl bara ett slutrör, mät först så att det är 2"!!
av pergrein
Har för mig att det är lika grovt som den grövre delen på T3 (ca65mm) och då hela vägen in till dämparen...

Mvh
Per
av pergrein
Det måste ju vara samma slutrör som jag har??? Snyggt är det då...

Bild

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Gurra82
riktigt snygga :-)-) :-)-)
Användarvisningsbild
av Mattias_F
pergrein skrev:Det måste ju vara samma slutrör som jag har??? Snyggt är det då...

Bild

Mvh
Per
Ja, det stämmer, det är Taicos från BDS.
Dock ser det lite bättre ut med din diffuser.
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]