Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
apersson850 skrev:Klarar den att få tillräcklig mottagning i den grytan?
Ja, som synes.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jo, jag ser att det står att den är redo att navigera, men jag kunde ju inte veta om du fått snurr på den utanför bilen och sen lyft in den.
Jag menade närmast om det fungerar i alla förhållanden, inklusive när du ska komma igång första gången på dagen. Har du Hotfix i den navigatorn?
av mikebike
apersson850 skrev:Jo, jag ser att det står att den är redo att navigera, men jag kunde ju inte veta om du fått snurr på den utanför bilen och sen lyft in den.
Jag menade närmast om det fungerar i alla förhållanden, inklusive när du ska komma igång första gången på dagen.
Jo, det är klart den fungerar, annars hade jag ju monterat bort den. Den hittar första position betydligt fortare än den Navigon som jag hade i vindrutan på förra bilen. Det händer ibland att den tappar position i Fredhälls- eller Eugenia-tunneln, men det är allt.

apersson850 skrev:Har du Hotfix i den navigatorn?
Que?
av Malmstroem
Hotfix gör att GPS:en "kommer ihåg" var den var innan du slog av den. Förutsatt att du slår på den inom några dagar (på samma ställe) vet den då ungerfär var sateliterna finns och hittar positionen mycket snabbt (någon sekund).

Jag är hyfsat övertygad om att modellen på bilden har Hotfix, men eftersom jag inte ser något modelnummer är jag inte helt säker.
av mikebike
Malmstroem skrev:Hotfix gör att GPS:en "kommer ihåg" var den var innan du slog av den.
Alla GPS jag har (haft) börjar med att visa den senaste positionen, men samtidigt kommer det upp en text typ "väntar på signal" eller liknande. Dessutom kan pilen blinka.
Denna navigator hittar position inom en minut och det går bra att starta navigation utan position, fast själva navigationen börjar naturligtvis inte förrän den hittat position.
Min gamla Navigon låste sig om man gjorde så och hittade inte position förrän man stängde av navigationen.

Jag har två Nokia med GPS och de hittar position blixtsnabbt genom att utnyttja GSM-nätet, men när jag var på Gran Canaria i mars lyckades de inte hitta position över huvud taget!

PS. GPS:en på bilden är en Garmin Nüvi 1440 (fjolårets modell).
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Vet […]

Sova i V60 - någon?

Beror kanske på hur du fäller ryggst&ou[…]

V60 -12 179hk. Vid tomgångskörning och[…]

Studerat vindrutan, ser ut som det svarta på[…]