Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kallessida
Är det korkat av mig att fråga om de är så att du står bredvid bilen (med nyckeln i fickan typ), trycker på den svarta knappen och bilen låser sig men när du känner på handtaget så öppnas dörren?

Kan de vara en sådan enkel tabbe typ :P?
av mojja
kallessida skrev:Är det korkat av mig att fråga om de är så att du står bredvid bilen (med nyckeln i fickan typ), trycker på den svarta knappen och bilen låser sig men när du känner på handtaget så öppnas dörren?

Kan de vara en sådan enkel tabbe typ :P?

Den enkla tabben var att jag inte förstod att det var en knapp man skulle trycka på trodde typ det räckte att mörklägga den ytan i en sec så skulle bilen låsa sig. Nu vet jag att man ska trycka på den svarta pluppen så låser sig bilen:))
av jepeso
Hei, låner denne tråden litt...
Har flere enn meg merket at dørlåsene låser opp/igjen når man vasker bilen?
Når jeg spylar vann på dørhåndtaket, så låser bilen seg. Spyler jeg igjen kan den åpne seg igjen. Virker som om sensorene i håndtaket er veldig følsomt for berøring.
Bilen er en MY11 V60.
av chrand
jepeso skrev:Hei, låner denne tråden litt...
Har flere enn meg merket at dørlåsene låser opp/igjen når man vasker bilen?
Når jeg spylar vann på dørhåndtaket, så låser bilen seg. Spyler jeg igjen kan den åpne seg igjen. Virker som om sensorene i håndtaket er veldig følsomt for berøring.
Bilen er en MY11 V60.
samma här. Också my11.
Användarvisningsbild
av CarMan
S & V60 avrvändersig av en kivare som ska säna av ifall fu har handn innan för dörrhand taget & eller på lås "knappen"
Denna givare reagerar på strömförande föremål.
Vilket gör att du kan få problem att öpna eller låsa bilen med hanska. samt att bilen kan låsa uppsug när du tvättar bilen (om du har nyckaln pådig när du tvättar)

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]