Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Idag har jag sett ett par svarta och dom är verkligen urläckra tycker nästan den gör sig bäst på v60 :))
av 5cylindrar
Köp vit! Risken är att marknaden lusas ned av röda bilar precis som den gjort på V70. Kolla blocket och sök på V70 R-design så förstår du vad jag menar. Röd är alldeles för vanligt och kommer inte hålla andrahandsvärdet lika bra som vit.
Användarvisningsbild
av bjornw
V I T
av irie
Vit är mitt val av den enkla anledningen att jag tycker den gör sig bättre, speciellt om du tonar rutorna.
All reklam visar röd så jag tröttnade på den ganska omgående, valde därför själv en vit V60 D5 Aut R-Design och är supernöjd med mitt val.
av zenden
41 träffar på vita V60 på Blocket mot 23 för röd...Så att marknaden lusas ner med röda tror jag inte...För övrigt får jag min RÖDA på onsdag(S60) :P

(min högst amatörmässiga undersökning gäller V60 totalt..Kör man R-design så är det 6-8 i röd favör)

Tycker förövrigt att vita är skitsnygga!!
Användarvisningsbild
av crumpets
Vit är ju extrem innefärg nu så är det nån färg som kommer vara ISKALL på begmarknaden om nåt år är det vit.

Färger som alltid håller sig är svart, svart metallic samt silver. Om vi bara tänker andrahandsvärde nu.

Personligen tycker jag v60 r-design gör sig allra bäst i rött även om vitt är tät andraplatsare. Båda framhäver detaljerna grymt bra.
av Torslanda
sveppes skrev:Min order blir inte låst förens i veckan.

Vit eller röd är frågan. Jag har beställt vit... men samtidigt huva vad snygg den röda är :)

Vad anser övriga ?
Vilken färg blev det tillslut?
av Tobbe1977a
Tar upp denna tråd igen.

Då jag skall byta till en v60 r design inom det närmsta. Har varit 100% säker på att det är en vit jag vill ha. För bara några dagar sedan såg jag både vit och röd stå sidan om varandra på Icas parkering.
Nu kan jag säga att jag inte längre är så säker på en vit. Visst är den himla läcker till de mörkare ixion fälgarna. Men r design paketet syns och kommer fram betydligt snyggare på den röda.
Båda hade också mörktonade rutor vilket jag tycker är ett måste på en v60.

Så nu står jag också i valet o kvalet om det blir en vit eller röd. :-)

Har en liten fundering när det gäller railsen. Kan man plocka bort dem utan att göra inverkan på innertaket?

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]