Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick Mail från Volvo .. Dom säger att de INTE VET om informationen stämmer :shock: .. De håller på att uppdatera och möjligheten finns att DET STÄMMER säger kundsupporten !!!! :shock: :shock:

Kundsopporten ber mig titta in på sajten igen om några veckor ... VADÅ några veckor .. jag får ju min MY12 om Några veckor ...

VA I %€"#%€#"& . Jag vill inte ha SVARTA avgasrör !!! :evil: eller "en gammal version av ratten"
Å nu är det SVARTA avgasrör även på den Finska Sajten och den Amerikanska och den Tyska

http://www.volvocars.com/fi/all-cars/vo ... -XC60.aspx
http://www.volvocars.com/us/all-cars/vo ... -XC60.aspx
http://www.volvocars.com/de/all-cars/vo ... -XC60.aspx

jag hoppas verkligen att detta är en DUNDER tabbe .. men fler "fel" börjar dyka upp över alla länder !?
Inte bara BDB (Bygg Din Bil) som är "fel" längre ...
Senast redigerad av 1 gotfredsen, redigerad totalt 0 gånger.
Jag tycker att svarta avgasrör ser helt ok ut. Men så väntar jag på en svart bil också.
jajon skrev:Jag tycker att svarta avgasrör ser helt ok ut. Men så väntar jag på en svart bil också.
ush säg inte så :( .. jag väntar också på en svart bil men jag har valt Designer Paketet med Skidplate bak ... :???:

och vem vill ha en ratt årgång MY10 :-(O)
gotfredsen skrev:
jajon skrev:Jag tycker att svarta avgasrör ser helt ok ut. Men så väntar jag på en svart bil också.
ush säg inte så :( .. jag väntar också på en svart bil men jag har valt Designer Paketet med Skidplate bak ... :???:

Med skidplate bak kommer det se helskumt ut med svarta rör.

Vad det gäller ratten fattar jag ingenting. Varför byta till den gamla? Är det nån som har fått en MY12 än? Jag har leverans inom 2 veckor. Vi får se vad det blir.

/j
jajon skrev:
gotfredsen skrev:

Med skidplate bak kommer det se helskumt ut med svarta rör.

Vad det gäller ratten fattar jag ingenting. Varför byta till den gamla? Är det nån som har fått en MY12 än? Jag har leverans inom 2 veckor. Vi får se vad det blir.

/j
exakt .. det kommer se rent sagt för %€"#%€"# ut ... jag hoppas hoppas hoppas att detta är en tabbe som slagit igenom på alla länder ...

men när t.o.m kundsupporten inte kan svara på och säger att det är möjligt att det är korrekt det vi ser .... nä ush .. borde inte kundsupporten veta vad som är rätt / fel ...

ännu värre är just att min bil kommer gå i produktion om 1,5 vecka (eller lägas på bandet som det heter) ..... :shock:
Jag har väldigt svårt att se varför det här skulle vara ett fel. Jag menar, när de uppdaterar konfiguratorn måste det ju vara en del arbete med att byta ut ratten och slutrören. De skulle inte göra det om inte bilspecen har ändrats mellan MY11b och MY12. Så det är antagligen ett dåligt tecken...

Att inte kundservice kan svara är riktigt uselt. Ta kontakt med din säljare och kräv svar. Om de inte kan svara bör du åtminstone ha en garanti att du inte behöver köpa bilen om den levereras med gammal ratt och svarta slutrör.
jajon skrev:Jag har väldigt svårt att se varför det här skulle vara ett fel. Jag menar, när de uppdaterar konfiguratorn måste det ju vara en del arbete med att byta ut ratten och slutrören. De skulle inte göra det om inte bilspecen har ändrats mellan MY11b och MY12. Så det är antagligen ett dåligt tecken...

Att inte kundservice kan svara är riktigt uselt. Ta kontakt med din säljare och kräv svar. Om de inte kan svara bör du åtminstone ha en garanti att du inte behöver köpa bilen om den levereras med gammal ratt och svarta slutrör.
Bilen vill jag ha men inte med svarta slutrör ... Då får de fixa en lösning ... trycka dit R-Design slutrör eller något ... har ju pröjas nästan en halv mille för bilen .. vilket är gallet mycket pengar .

Det sluga i kråksången är att MY12 katalogen som man kan beställa och som gäller från 1 Maj 2011
http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... e_MY12.pdf

vissar rätt slutrör och rätt ratt ??? å katalogen har ju tryckts .. så antagligen är sajten fel elelr katalogen fel ... och kundtjänst kan inte svara på något ... skall ringa min säljare ...
Smart knep för att sälja R-design iaf. Den ser ju bra mycket bättre ut bakifrån nu när vanliga har svarta slutrör. Stör minst på svarta bilar men på de andra färgerna ser det riktigt billigt ut.

/ j
tja, jag har beställt en v60 t5 r-design my12 och den ser identisk ut i "bygg din bil" samt katalogen för my11. Iaf vad jag kan se.. Någon som hittat någon skillnad på den?? Ni som pratar om att rattarna i xc60 har bytts ut mot den gamla modellen. Vad är skillnaden på dem?

Ruttet av Både Volvo och återförsäljarna att de inte informerar om ändringar på den nya årsmodellen innan man ritar dit kråkan på pappret.. Man tror ju ändå man ska få bilen i det utförandet man bestämde sig för..
/ Johan
Eftermontering av backkamera XC60

Hejsan. Ja det är så att jag är […]

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]