- tis 17 maj 2011, 21:56
Vad jag har för belägg??
Utgår till att börja från mig själv och bekanta i min närhet som byter bilar var tredje år.
Att en normal provtur skulle vara 20 minuter visst men inte i mina trakter här lånar vi bilarna över helgen och bestämmer oss när vi handlar prylar för 500 k.
jag tex hade säljarens xc60 d5 awd r-design i 5 dagar upp till en sälen tripp i vintras och testade alla funktioner på denna till max.
Det kommer in folk som inte har något annat intresse än att provköra skiten ur bilarna enligt min egen säljares utsago flera ggr under veckan.
Folk som har sina bilar på service och under tiden strosar runt i säljhallen och provkör bil efter bil bara för nöjes skull kör som as med dessa o.s.v.
Visst jensen du är en säljare och ditt säljsnack går inte att ta miste på, Men att lura i folk att demo bilarna körs och sköts pedantiskt är allt annat än sant.
Jensen skrev:Vad har ni för belägg för att alla demobilar körs utav dårar som
skall ut och köra i 200km/h så fort bilen skall ut på en provkörning????????????
Normal fallet så är en provkörning ungefär ca 20-30 min och görs då oftast utav
helt normala människor, att sitta och försöka skrämma upp en potentiell köpare
på en begagnad bil låter bara löjligt och stämmer inte för fem öre med hur verkligheten ser ut.
Tråkigt att folk som har noll koll på hur en demobil/tjänstebil rullar kan uttala sig på detta mycket
felaktiga sätt.
Personligen så kör jag en fyrhjuldriven XC70 för tillfället, jag kan garantera er att den aldrig ens
fått sniffa på en grushög bara för att jag skall testa fyrhjulsdriften, och så ser det ut i 99% av fallen
med tjänstebilarna.
Du kan nog köpa den begagnade med gott samvete.
Sen så står det faktiskt att han skall köpa säljarens bil, vilket normalt sett innebär att säljaren
nyttjar den själv till 90% av tiden och inte alla rallyförare till kunder.
Vad jag har för belägg??
Utgår till att börja från mig själv och bekanta i min närhet som byter bilar var tredje år.
Att en normal provtur skulle vara 20 minuter visst men inte i mina trakter här lånar vi bilarna över helgen och bestämmer oss när vi handlar prylar för 500 k.
jag tex hade säljarens xc60 d5 awd r-design i 5 dagar upp till en sälen tripp i vintras och testade alla funktioner på denna till max.
Det kommer in folk som inte har något annat intresse än att provköra skiten ur bilarna enligt min egen säljares utsago flera ggr under veckan.
Folk som har sina bilar på service och under tiden strosar runt i säljhallen och provkör bil efter bil bara för nöjes skull kör som as med dessa o.s.v.
Visst jensen du är en säljare och ditt säljsnack går inte att ta miste på, Men att lura i folk att demo bilarna körs och sköts pedantiskt är allt annat än sant.
gillar inte staten.
Har ägt i s40n 2.0d 07a återköpt av volvo, V50 D5 summum
Väntar på xc60 r-design awd automat tekninkpakt rti,herrgårdspkt,barnsäkerhetspkt,delbart drag,metalic + en hel del annan lull lul
Har ägt i s40n 2.0d 07a återköpt av volvo, V50 D5 summum
Väntar på xc60 r-design awd automat tekninkpakt rti,herrgårdspkt,barnsäkerhetspkt,delbart drag,metalic + en hel del annan lull lul