Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hmm, min beställda S60 är ganska så exakt 20 000 kronor billigare modellår 2012. Något irriterande.

Jag har helt plötsligt blivit väldigt sugen på att köpa en XC60 igen :)
Verkar som att Sportchassit fortfarande är standard i S60 medan Touring-chassit är standard för V60. Och vill man ha sportchassi dit kostar det 5.000 kr...
Det är nog ungefär lika många som köper BT till Kinetic/BAS, som de som köper dimljus till en Kinetic eller elvärmt baksäte till en BAS. Dock kan det t ex finnas myndigheter som köper en BAS med BT och parkvarnare bak eller nåt...

Ja, irriterande på något sätt med sänkta priser, särskilt för mig som just köpt en V70 som ju också fått en facelift. Men det är mindre rabattutrymme på MY12, åtminstone de modeller som har sänkts. Jag fick just en offert på en S60 T3 MY12 Momentum(tredjebil) och det var inte alls så mycket rabatt som det brukar vara... men bra pris! /PH
perhall skrev: Ja, irriterande på något sätt med sänkta priser, särskilt för mig som just köpt en V70 som ju också fått en facelift. Men det är mindre rabattutrymme på MY12, åtminstone de modeller som har sänkts. Jag fick just en offert på en S60 T3 MY12 Momentum(tredjebil) och det var inte alls så mycket rabatt som det brukar vara... men bra pris! /PH
Skumt, har återförsäljarnas marginal sänkts ? Annars kunde man ju tro att det är Volvo som sänkt priserna ut till dom, och då borde deras marginal (rabattutrymme) vara oförändrad. Skall nog skicka in offertförfrågan idag, skall bli intressant att se vad man får för pris.
Får man fråga om vad vi talar om i % på 12-orna i rabatt?

Som referens kan sägas att de första offerterna på min kommande S60 DRIVe (med tidigare bruttopris i Bygg Din Bil på lite drygt 400 000 kr) var på runt 7-8%. Hamnade på ca 13% men det hade nog varit svårt om jag inte hade haft kontakt med handlaren sen tidigare. Snabb beräkning säger att brytpunkten för mig ligger mellan 8 och 9 % på MY12 (dvs att jag har förlorat på affären om handlaren skulle gett 9% på de nya priserna).
Det må være en feil i den nye konfiguratoren når man bygger XC60 R-Design.
I my12 har det gamle R-design rattet kommet tilbake????????? :-O)
Likt det jeg har i min My10.

Når man går inn på Volvocars.no( som har den gale konfiguratoren my11) får man det nye rattet, likt S/V60.

Når man bruker laaaang tid på å få konfiguratoren virksom for nye modeller, må det være en form for kvalitetssikring.?
Eller er det for å lure kunder??

Twendor
XCThord skrev:Får man fråga om vad vi talar om i % på 12-orna i rabatt?

Som referens kan sägas att de första offerterna på min kommande S60 DRIVe (med tidigare bruttopris i Bygg Din Bil på lite drygt 400 000 kr) var på runt 7-8%. Hamnade på ca 13% men det hade nog varit svårt om jag inte hade haft kontakt med handlaren sen tidigare. Snabb beräkning säger att brytpunkten för mig ligger mellan 8 och 9 % på MY12 (dvs att jag har förlorat på affären om handlaren skulle gett 9% på de nya priserna).

Begärde in priser från några återförsäljare på en V60 T6 med lite lull-lull.

Listpris i konfigurator: 484 kkr
Priser från ÅF: 437-450 kkr (9,8 - 7%)

Känns väl som knappt 10% utan att ha diskuterat överhuvudtaget känns ganska hyfsat, eller vad tror ni ?

Den ÅF som hade det bästa priset gav också klart bäst inbytespris så det känns lätt att välja i detta fall, även om jag får åka ett par mil.
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Vet […]

Sova i V60 - någon?

Beror kanske på hur du fäller ryggst&ou[…]

V60 -12 179hk. Vid tomgångskörning och[…]

Studerat vindrutan, ser ut som det svarta på[…]