Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Frågan är hur stor skillnad det är mellan tex 0-200 på Polestar vs BSR.

Såg en mätarfilm på en Rica-trimmad och den ser inte snabbare ut än min Polestar.
av Twendor
Jeg har sett en Bsr optimalisert XC60, som viser at XC60`n kan være svært rask 8)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det tror jag säkert. :wink: Men frågan är hur mycket det verkligen skiljer om man kör dom sida vid sida. :)
av riha
XC60D3 skrev:Det jag ställer mig frågande till är BSR's krav på olja/filterbyte var 1500:e mil. Då ska man alltså in till Volvo och "serva" dubbelt så ofta som det normala. Hur ska detta fungera med serviceboken? Det är ju en smal sak att utföra detta själv, men jag förutsätter att om garantin skall gälla så ska det utföras och stämplas av verkstaden.
Låt volvo göra de vanliga 3000 mila servicarna och byta själv olja och filter däremellan, så får man ju stämplar på alla "original" besök och du kan med gott samvete veta att bilen är servad som den skall samtidigt som du också vet att det gjorts service vart 1500 mil. :-)
av Tobbev
riha skrev:
XC60D3 skrev:Det jag ställer mig frågande till är BSR's krav på olja/filterbyte var 1500:e mil. Då ska man alltså in till Volvo och "serva" dubbelt så ofta som det normala. Hur ska detta fungera med serviceboken? Det är ju en smal sak att utföra detta själv, men jag förutsätter att om garantin skall gälla så ska det utföras och stämplas av verkstaden.
Låt volvo göra de vanliga 3000 mila servicarna och byta själv olja och filter däremellan, så får man ju stämplar på alla "original" besök och du kan med gott samvete veta att bilen är servad som den skall samtidigt som du också vet att det gjorts service vart 1500 mil. :-)
Jo, men hur bevisar du för BSR att du har bytt var 1500mil om något händer?
av riha
Tobbev skrev:
riha skrev:
Jo, men hur bevisar du för BSR att du har bytt var 1500mil om något händer?
Hur bevisar du för volvo att du gjort servicen själv fackmannamässigt om något blir fel på bilen (scenario där du väljer att själv utföra service på din bil såsom tänstiftbyte, oljebyte osv), samma frågeställning.

BSR:s trim är ju utformade med PPC dosan så det är ju bara att ladda tillbaks originalmjukvaran, in med den på 1500 mils service (jag torr inte att någon ÅF tackar nej att utföra service vart 1500 istället för vart 3000, de tjänar ju mer pengar på det). Sen är det ju bara att ladda in BSR trimmet igen.
Användarvisningsbild
av XC60D3
riha skrev:
Hur bevisar du för volvo att du gjort servicen själv fackmannamässigt om något blir fel på bilen (scenario där du väljer att själv utföra service på din bil såsom tänstiftbyte, oljebyte osv), samma frågeställning.

BSR:s trim är ju utformade med PPC dosan så det är ju bara att ladda tillbaks originalmjukvaran, in med den på 1500 mils service (jag torr inte att någon ÅF tackar nej att utföra service vart 1500 istället för vart 3000, de tjänar ju mer pengar på det). Sen är det ju bara att ladda in BSR trimmet igen.

Men.. För Volvo behöver du inte bevisa något.. Serviceintervallen är 3000 mil, utför du inte dessa så är det väl samma sak där, att maskingarantin slutar gälla. Naturligtvis kan man beroende på hur mycket man kör, mycket väl få service var 1500:e mil istället (årlig service istället). Men min fråga var ställd utifrån perspektivet att man faktiskt kör 2500-3000 mil per år. Man kan ju utan problem lämna in den till mekonomen för ett oljebyte och hänvisa till kvittona om det mot förmodan skulle hända något.
av Amli
crumpets skrev:Det hade faktiskt varit riktigt kul om någon tidning eller så kunde köra ett test där man tar in en bsr, en rica, en autotech och så polestar och bänkar före och efter på alla.
Undrar egentligen varför detta inte redan är gjort. Är ju inga vansinniga pengar det handlar om.
Precis. Samt en som är helt orginal.
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag tänkte mig orginal under "före" på alla :)
Hoppas de nappar på AMS.
av perhall
Vad är vitsen med att ladda tillbaka originalmjukvaran inför servicen? Det är ju bara vid motorras som de bryr sig om det. Alla Volvo-ÅF vill ju serva en bil oavsett om de har BSR eller ej. Och de flesta mekaniker kör inte mer än 1-3 km och orkar inte tänka på vilken programvara det är i en bil (just det... en Polestar-optimerad D5 med automat, 09:a, fullastad = 200 kg extra... går nog ungefär som en ej Polestar-optimerad D5 aut 09 utan last... etc.)/PH

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]