Tobbev skrev:riha skrev:XC60D3 skrev:Det jag ställer mig frågande till är BSR's krav på olja/filterbyte var 1500:e mil. Då ska man alltså in till Volvo och "serva" dubbelt så ofta som det normala. Hur ska detta fungera med serviceboken? Det är ju en smal sak att utföra detta själv, men jag förutsätter att om garantin skall gälla så ska det utföras och stämplas av verkstaden.
Låt volvo göra de vanliga 3000 mila servicarna och byta själv olja och filter däremellan, så får man ju stämplar på alla "original" besök och du kan med gott samvete veta att bilen är servad som den skall samtidigt som du också vet att det gjorts service vart 1500 mil. 
Jo, men hur bevisar du för BSR att du har bytt var 1500mil om något händer?
Hur bevisar du för volvo att du gjort servicen själv fackmannamässigt om något blir fel på bilen (scenario där du väljer att själv utföra service på din bil såsom tänstiftbyte, oljebyte osv), samma frågeställning.
BSR:s trim är ju utformade med PPC dosan så det är ju bara att ladda tillbaks originalmjukvaran, in med den på 1500 mils service (jag torr inte att någon ÅF tackar nej att utföra service vart 1500 istället för vart 3000, de tjänar ju mer pengar på det). Sen är det ju bara att ladda in BSR trimmet igen.