Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC60D3 skrev:Tjohooo!! Min bil har anlänt hos handlaren, leverans nästa vecka.
30 Mars: Status 1 - Lev V.20
31 Mars: Status 2 - Lev V.20
5 April: Status 2 - Lev V.20
6 April: Status 7 - Lev V.19
13 April: Status 7 - Lev V.18
15 April: Status 8 - Lev V.18
19 April: Bilen anlände till min volvohandlare
21 April: Drag monteras, besiktning skall bokas. Leverans V.17 (D) (B)

Sjukt glad är jag just nu.
Åh, jag vill också!

Jag beställde min S60 den 25 mars, och fick prel. lev. v20. Eftersom det är företaget som köper bilen får jag inte någon löpande information, men i teorin skulle alltså min också kunna stå hos handlaren... ;)
XC60D3 skrev:Tjohooo!! Min bil har anlänt hos handlaren, leverans nästa vecka.
30 Mars: Status 1 - Lev V.20
31 Mars: Status 2 - Lev V.20
5 April: Status 2 - Lev V.20
6 April: Status 7 - Lev V.19
13 April: Status 7 - Lev V.18
15 April: Status 8 - Lev V.18
19 April: Bilen anlände till min volvohandlare
21 April: Drag monteras, besiktning skall bokas. Leverans V.17 (D) (B)

Sjukt glad är jag just nu.
Inget är som dagen man hämtar den nya bilen !
Sedan är det bra ut och testa FWD:n o spinna loss med framhjulen :mrgreen:
Steff 99 skrev:
Inget är som dagen man hämtar den nya bilen !
Sedan är det bra ut och testa FWD:n o spinna loss med framhjulen :mrgreen:
Skulle tro att DSTC förhindrar detta i möjligaste mån? Sen är det förstås bara dåliga bilförare som inte klarar av att hitta dragläget som spinner loss ;)

Eller för att citera Car Magazine UK:
If you’ve bought into the ‘must-have-four-by-four’ mindset, it’s time to shift your preconceptions. The XC60 FWD is still plenty robust enough to tackle the gnarliest farm tracks and, with ESP and traction control keeping the chassis in check, you’re no more likely to fall off the road.

It’s also cheaper, cleaner and greener and there’s very little disturbance to the steering with only two driveshafts.

Strangely, in taking away one of the XC60’s key attributes, Volvo has produced the better car.
:mrgreen:
Ett stort härligt grattis snart har du din bil i ägo :D
Hur lång tid gick det från status 1 till 2 då?

Av någon anledning så kan jag inte idag logga på med mitt login, det säger att kontot inte är aktivt längre (!!!).
Var påloggad senast som igår.

Skit också.
riha skrev:Hur lång tid gick det från status 1 till 2 då?

Av någon anledning så kan jag inte idag logga på med mitt login, det säger att kontot inte är aktivt längre (!!!).

Skit också.
Bil beställd v 4 alltså steg 1

Steg 2 inträffade igår alltså v.16

Ca 12 veckor för att ta bilen från steg 1 till steg 2
Grattis XC60D3 och alla andra som snart får bil.

Och jag vet att du inte startade diskussionen, men för guds skull, ingen FWD vs AWD-diskussion här. Det ämnet är redan diskuterat och vi vet var vi står.

Jag vet att du kommer bli nöjd!

/ Jacob

Skit också.

För mig tog det 7 veckor mellan beställning till Status 2. Det finns ju en "glömt ditt lösenord" länk på inloggningssidan. Prova den.
XC60D3 skrev:

Skit också.

För mig tog det 7 veckor mellan beställning till Status 2. Det finns ju en "glömt ditt lösenord" länk på inloggningssidan. Prova den.

Har provat, fick nytt lösenord, men den säger att kontot inte LÄNGRE är AKTIVT. Fan va man blir less på sådant.
Har mailat dem, får väl svar som tidigast imorgon.
Jag hade v15 som leveranstid, ny leveranstid är nu mitt i juli. Det verkar hända alla med T3-motor om jag förstått saken rätt, och det har med Japan att göra... fast det visste ni nog redan.
MY12 är väl den lilla trösten i eländet, och att jag får finköra min gamla Amazon lite mer till dess :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 45

Har samma bekymmer och liksom lennarte fungerar tr[…]

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]