Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
VolvoB20 skrev:
Variosboy skrev:Varför köpa en XC60 när man tydligen vill ha en "tysk"??
Man sparar ju några hundra tusen......

Klart man skulle kunna få fetare ratt om man höjde priset några hundra tusen brände av det på tex fetare rattkringla.....
Om man vill spara ett par hundra tusen kan man väl knappast gnälla på skillnaderna heller!?
av Biltoken
Jag är helt klart nöjd med bilen bara förvånad över att så mycket "hänt" mellan årsmodellerna.

Den stadigare styrningen är ett klart plus (anledningen till att dimljusen försvunnit) och naturligtvis Sensus. Tyvärr sitter min display lite snett, så att bilden är inte helt i våg men det kan säkert åf justera.

Bilen känns f ö mycket mer modern än t ex V70 att köra tycker jag.

Om man funderar på en Volvo ska man slå till nu! När Kineserna får bestämma kanske hela bilen kommer att kännas som ett Kina-bygge! :D
Användarvisningsbild
av Variosboy
Mjukisdjur skrev:nej man ska ju inte räkna med så mycket för en halv miljon...
Så du menar att en XC60 för 500.000 är en dålig bil för pengarna!? Att man inte "får något"!?
Vilket annat märke ger mer för 500k? (säger absolut inte att Volvo är oslagbart, vill bara veta vad alternativen är.)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:
VolvoB20 skrev:
Variosboy skrev:Varför köpa en XC60 när man tydligen vill ha en "tysk"??
Man sparar ju några hundra tusen......

Klart man skulle kunna få fetare ratt om man höjde priset några hundra tusen brände av det på tex fetare rattkringla.....
Om man vill spara ett par hundra tusen kan man väl knappast gnälla på skillnaderna heller!?
Exaktamente....
av Mjukisdjur
Variosboy skrev:
Mjukisdjur skrev:nej man ska ju inte räkna med så mycket för en halv miljon...
Så du menar att en XC60 för 500.000 är en dålig bil för pengarna!? Att man inte "får något"!?
Vilket annat märke ger mer för 500k? (säger absolut inte att Volvo är oslagbart, vill bara veta vad alternativen är.)
Nej mitt inlägg var sarkastiskt. Jag kände mer ditt inlägg som att du försvarar i ur och skur och "passar det inte kan du köpa en DKW". Om vi missförstod varandra så låt det vara slutet på diskussionen
av Arese
Tja, vad är value for money?

Jag kan uppleva att vår tidigare V70 FT Summum 2009 var bekvämare, snabbare och rymligare än vår nuvarande XC60 D5 R-Design till ett 200 kkr lägre pris. XC60 är dock "poppigare" att ha på uppfarten. Säkert mycket värt för vissa....

Mvh
Arese
av Steff 99
Precis, kan man sedan toppa XC60 med en BMW335i också, så är man värst på gatan :twisted:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Beror på vem man bor granne med! ;-//

Ang. kvalité så kan jag säga att min sena MY10 R-design är väldigt fint ihopskruvad. Känns väldigt bra. Har inte kört MY11-11.5 tillräckligt mycket för att avgöra om det är bättre eller ej. Min känns iallafall mycket bättre än MY09 tycker jag!
av Steff 99
Min XC60 MY11,5 är den första bilen på många år som jag efter 5-6 veckors ägande och 200-300 mil inte haft inne på någon garanti åtgärd, så den måste vara riktigt bra ihop skruvad.

Ps
men när det gäller att imponera på sina grannar tycker det är häftigare att ha en annan tysk från Zuffenhausen parkerad bredvid min XC60 ;-//
:lol:
Ds

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]