Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Pirelli högprestandadäck = mjuka, bra grepp, håller inte länge
Pirelli SUV-däck, t ex Scorpion Zero = hårda, halvbra grepp, håller extremt länge

Jag har flera grannar med XC70 02-04 som har original Pirellidäck kvar med ca 10-13 000 mil.

PH
oilburner skrev:Mina scorp Zero 265X22 har index 102W . Ska va riktig til bilen både i rulle omkrets och belastnings index i flg førhandlar :???:

My 10, awd 163hk ingen forsterknings sats :-O) :-O) :-O)

Förstärkningssats behövs bara på r-design:))) men ditt belastningsindex var lite mindre än orginal!
mojja skrev:
VolvoB20 skrev:Jag upplever att SCORPION ZERO Asimmetrico har duktigt hårt gummi = inte värdens bästa grepp men det rullar riktigt grymt länge utan att bli slitna så ekonomisk är det otroligt bra däck.

Har kört med månag däck som har haft massor med bättre grepp än Pirelli Zero Scorpion Asimetrico men de har gått slut på halva tiden.

Jo det är ju just det med att ge och ta. Det man vinner i den ena endan förlorar man oftast i den andra ändan:( Men helt uruselt grepp kan det inte vara i det däck klassat för +300km/h???
.

Har du fått däcken ännu ?

Förresten är väl Scorpion Zero Asimentrico i din dimention W klassade = 270 km/h och inte +300 km/h. Eller gick du på Y-däcken

Spelar väl i.o.f.s knappast någon roll då XC60 tar en evighet att bara nå 200 km/h med D5an så 320 km/h ligger väl rätt far out....
av mojja
VolvoB20 skrev:
mojja skrev:
VolvoB20 skrev:Jag upplever att SCORPION ZERO Asimmetrico har duktigt hårt gummi = inte värdens bästa grepp men det rullar riktigt grymt länge utan att bli slitna så ekonomisk är det otroligt bra däck.

Har kört med månag däck som har haft massor med bättre grepp än Pirelli Zero Scorpion Asimetrico men de har gått slut på halva tiden.

Jo det är ju just det med att ge och ta. Det man vinner i den ena endan förlorar man oftast i den andra ändan:( Men helt uruselt grepp kan det inte vara i det däck klassat för +300km/h???
.

Har du fått däcken ännu ?

Förresten är väl Scorpion Zero Asimentrico i din dimention W klassade = 270 km/h och inte +300 km/h. Eller gick du på Y-däcken

Spelar väl i.o.f.s knappast någon roll då XC60 tar en evighet att bara nå 200 km/h med D5an så 320 km/h ligger väl rätt far out....

Jo däckena har kommit och är monterade på fälgarna :D Det är som du säger dom är klassade till 270 och inte 300km/h som jag skrev innan:)

Bilen är ej tänkt att användas som en räser mer som en komfortabel familje bil:)

http://sv.bsr.se/products/t2018/
Även detta är beställt och levererat :D Så nu är det bara bilen som saknas!!!
av riha
mojja skrev:https://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl? ... sowigan=So

Länk till fabriksmonterade däcken SCORPION ZERO Asimmetrico 255/45 R20 105V XL BSW

https://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl? ... sowigan=So

Länk till dom däck jag beställt SCORPION ZERO Asimmetrico 265/45 ZR20 108W XL BSW

http://www.specialfalgar.se/f%C3%A4lgar ... o-max.aspx
Ska sitta på denna fälg som är beställt i 8.5x20.

Om någon ser några som helst eventulla bekymmer med denna setup så hojta gärna till är ju ändå 2 månader kvar tills bilen leverars och har god tid på mig att skicka tillbaka grejerna ifall någon ser att det inte lirar.

Borde inte bli fel tycker jag men man vet ju inte innan man provat:)))

Det är iaf inga problem i skillnaden gällande rullomkrets, det får vara max 5% skillnad i ditt fall är det endast 1,2% skillnad :-)
av mojja
mikebike skrev:
mojja skrev:Bilen är ej tänkt att användas som en räser mer som en komfortabel familje bil:)
Med 20" hjul? :roll:

Ja bilen blir ju än segare med 20"istället för med 17" :mrgreen:

Bara för att det är en familje kärra behöver den ju inte se ut som ett hej kom och hjälp mig. Ett par 20" förhöjer ju bara bilens utsende!!!!
20" på en XC60 är väl inte mer dramatiskt än 18" på en V70 eller 5-serie. Det är ju profilen som är intressant. Std på XC60 är 235-65-17, dvs. samma profil som S40 1,6-98..../PH

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]