Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berra41
Ok, jag kör periodvis en del kortkörningar men det vore ju en skandal om batteriet inte skulle fixa det efter några månaders användning.
av dimster
Samma sak hände mig förra veckan på min V60.
Skruva loss batteripolen och väntade nån minut. Satte sedan på batteripolen igen och den har funkat bra sedan dess,
Användarvisningsbild
av na96gen
Liknande på farsans V60 med, displayen har dött och ett par gånger har den pauat musiken från ipoden utan anledning. Verkstan har inte sett någon felkod. Dags att ladda om mjukvaran mao.
av pak7
NEEEJ! vad är detta för skit? :evil:
Nu lade skärmen av igen :???:
Vad är det för nån dynga de har satt in i dessa bilar egentligen??
Blir så irriterad alltså...
Har kört en hel del långkörning så batteriet tror jag inte en sekund på.Vilket skräp!
av vicster
Jag tror inte heller på att det skulle vara batteriet. Min S60 har till 99% används till körningar under två mil (varav 50% under halvmilen) och har nu gått dryga 200 mil. Förvisso ska väl bilar med Start/Stop ha ett extra stort/ytterligare ett batteri, men min skärm har fungerat felfritt.
Användarvisningsbild
av apersson850
En kollega har en V60 2011 som tjänstebil. Den drabbades av samma fel, några veckor gammal. När han pratade med verkstaden hade de haft två till med samma åkomma.
Tycks vara en allmän egenhet.
av pak7
Ärs.
Fanns ingen verkstadstid på direkten naturligtvis så det blev till att ta ut och sätta tillbaks säkring nr16 i box A (infotainmentstyrenhet) som sitter till vänster över passagerar fötterna fram.Då funkar det igen :) Lite bökigt att komma åt bara...
Typiskt att man inte kan få det kollat medan det krånglar bara.
Det måste ju va styrboxen som "hänger sig" väl när det räcker att bryta strömmen för en kort stund. :???:
av chaffis75
pak7 skrev:Ärs.
Fanns ingen verkstadstid på direkten naturligtvis så det blev till att ta ut och sätta tillbaks säkring nr16 i box A (infotainmentstyrenhet) som sitter till vänster över passagerar fötterna fram.Då funkar det igen :) Lite bökigt att komma åt bara...
Typiskt att man inte kan få det kollat medan det krånglar bara.
Det måste ju va styrboxen som "hänger sig" väl när det räcker att bryta strömmen för en kort stund. :???:
Låter helt klart som en mjukvaru bugg i sådan fall, bara att hoppas att de som utvecklar mjukvaran känner till detta, kanske de ligger och läster lite på detta forumet tex. Om de känner il buggen så lär det bara vara att vänta ett antal månader så bör det finnas en ny mjukvara som löser detta.
När jag körde min V50 (modellen var då ganska ny) så minns jag att radion kunde hänga sig ibland, detta lösta man genom ett uppgradera mjukvaran och sedan hängde den sig aldrig igen, hoppas de kan lösa detta problemet också.

MVH
/Fredrik

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]