Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av menbj0
opA skrev:
menbj0 skrev:Efter att ha sett denna ändrade jag min order från svart metallic till electric silver. Jag tycker denna är fantastiskt snygg! Nu är det låång väntan till v. 22.
Tycker alla R-design detaljer framhävs mycket snyggare på en svart bil.. men de är självklart upp till var och en.. silver var inte dumt de heller :)
Jo, visst är det så. Men jag gillar att linjerna i fronten kommer fram bättre med e. silver. T.ex. blir spoilerläppen fram supersnygg på ljusa bilar. Den syns inte på svart.

Min säljare blev jätte-besviken när jag bytte, han var så glad när jag beställde den svarta. Det är så härligt med genuina säljare (han sålde ju en dyrare bil med e. silver).
Takk for alle innspill!

Ønsker en siste meningsytring fra dere alle:

Hvilken farge tar seg best ut på R-Design? Og hvilken har best annenhåndsvärde?

Is-hvit eller Passion Red?

Takk for svar:)
Användarvisningsbild
av opA
trollsaas skrev:Hvilken farge tar seg best ut på R-Design? Og hvilken har best annenhåndsvärde?

Passion red tror jag mest på... en röd r-design är så galet snygg så det är inte sant :)
av irie
trollsaas skrev:Takk for alle innspill!

Ønsker en siste meningsytring fra dere alle:

Hvilken farge tar seg best ut på R-Design? Og hvilken har best annenhåndsvärde?

Takk for svar:)
Har ingen aning om andrahandsvärdet men själv så valde jag Ice White på min R-Design. Valde dessutom till tonade rutor vilket jag anser höjer helhetsintrycket rejält.
Användarvisningsbild
av XC60D3
Passion Red är för mycket brandbil, om du frågar mig. Lite gula stickers och lastbärare, så lär nog många missta bilen för ett utryckningsfordon :lol:

När jag beställde min XC60 R-Design så fanns inte röd på (färg)kartan ens ;)
Den är snygg i rött också, frågan är bara hur länge.
av vicster
Skulle nog säga det samma om vit faktiskt. Snygg i början (dessutom inne just nu, men vem vet om den är det när du ska sälja den med tanke på hur många som väljer det just nu?) men blir ganska snabbt ful med lite smuts och damm på.

Röd är en något mer förlåtande färg som passar utmärkt på R-design. Nackdelen är väl snarare att nästan alla väljer röd så unik är den ju inte... :evil:
av menbj0
Jag valde Electric Silver o tycker ju att den är snyggast. Om du väljer röd så rekommenderar jag att du väljer bort railsen. Den blir mkt snyggare då. En kollega har specat sin T6a så och den är läcker, helt klart. Men välj inte mörktonade rutor, då blir intrycket alldeles för överdesignat. Lycka till!
av menbj0
trollsaas skrev:Har du noen bilder du kunne lagt opp av din Electric Silver?
Tyvärr, jag har inte fått den ännu. Jag har bara de bilder som pappapuff lagt upp tidigare i denna tråd. Jag har själv sökt på weben och inte hittat några andra bilder med bra kvalitet.

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]