- sön 20 mar 2011, 16:49
Pirelli Scorpio och Michelin Lattitude som jag har nu har båda stenhårt gummi, det gör att det håller i oändlighet men får ju inte det supergrymma greppet som ett mjukt suddgummidäck kan få.
Kör du tex pirellis mjuka däck nu har du säkert mycket bättre grepp än mig men får betala med att det slits ned mycket fortare. Ett PZRosso tex har ju grymt grepp men tar slut på nolltid. Ett varv runt kvarteret senn är det dags för nya medans Scorpio går ett varv runt jorden men med taskigt grepp,
Då måste betämma vad som är viktigt för dig.
Ulf13 skrev:Hej Volvo B20Det är på min xc70 D5 205 hk. Du kan inte säga att dina nuvarande pirelli är bara skit....
Är dina erfarenheter med en xc60?
På min gamla xc70-02 , höll mina Pirelli Scorpio också väldigt bra, medan nuvarande Pirelli modelltyp okänt, är bara skit, tycker jag ur slitagesynpunkt
Ulf
Pirelli Scorpio och Michelin Lattitude som jag har nu har båda stenhårt gummi, det gör att det håller i oändlighet men får ju inte det supergrymma greppet som ett mjukt suddgummidäck kan få.
Kör du tex pirellis mjuka däck nu har du säkert mycket bättre grepp än mig men får betala med att det slits ned mycket fortare. Ett PZRosso tex har ju grymt grepp men tar slut på nolltid. Ett varv runt kvarteret senn är det dags för nya medans Scorpio går ett varv runt jorden men med taskigt grepp,
Då måste betämma vad som är viktigt för dig.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.