Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
Jag har kört V60 både med och utan hastighetsberoende servo och jag tycker skillnaden var så stor att det var ett givet tillval när jag lade min beställning.

/Tobbe
av grålle1
mattiasm skrev:Lite fundersam angaende tonade rutor - hur smakfullt ar det egentligen med tonat pa bakdorrarna pa en Ember Black..? Hade jag varit 20 ar hade valet varit enkelt, men nu 20x2! :shock: Kanske det racker med tonat pa bagrum?
För mig är tonat ett grundkrav, har haft det sen jag var 20 och är nu 20x2 plus lite :shock: :D . Det är ju såklart en smaksak, men jag tycker absolut det skall vara på dörrarna också!

Så grattis till bilen, väldigt likt min ursprungsspec:
V60 T3 Summum Limited Edition MY 2011 (Blev Momentum för mig eftersom hustrun vägrade en bil till med skinn!) Parkvärmare m tidur (Valde till slut bort det, blev snål helt enkelt och har dessutom tillgång till stolpe på arbetet)
Delbart drag (Ett självklart val för mig också, tycker det fasta draget skämmer hela bakpartiet)
Metallic (Ember Black) (Tänkte också ta den, men blev snål och valde solidsvart)
Eluttag bagrum (check)
Nyckelavst passbag (check)
Och så valde vi dessutom 5 mörka rutor (som du också verkar vara inne på nu?), Barnsäkerhetspaketet (ett måste om man har småbarn) och 18" Sleipner.
av dimster
Tobbev skrev:Jag har kört V60 både med och utan hastighetsberoende servo och jag tycker skillnaden var så stor att det var ett givet tillval när jag lade min beställning.

/Tobbe
Det räckte för mig att bara ha kört bilen utan hastighetsberoende servo för att det skulle vara ett givet val. Styrningen är ganska slapp på motorväg annars. Billigt tillval som gör SÅ mycket för körkänslan.
av grålle1
dimster skrev:Det räckte för mig att bara ha kört bilen utan hastighetsberoende servo för att det skulle vara ett givet val. Styrningen är ganska slapp på motorväg annars. Billigt tillval som gör SÅ mycket för körkänslan.
För mig som kört V70N (-01) i många år nu så är begreppet slapp styrning nog något förvrängt :lol: :lol: :lol: . Jag tycker V60n känns som en gocart i styrningen även utan.... Men som sagt, beror nog dels på vad man är van vid och sen såklart också vad man gillar. Jag tycker t.ex. att A4 och 3-serien är lite nervösa och för exakta i styrningen, i alla fall när man lekt klart och skall köra lite längre!?

Tigertipset är väl att be och få provköra och jämföra!
av mattiasm
Ack, prel leverans framflyttad till "runt midsommar" pga komponentbrist. Kom inte som någon jättechock, men ändå trist :( . Eventuellt kanske möjligtvis måhända kan det bli en MY12....

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]