Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vicster
Jag går in med runt 10% för att bilen är "min" kvällar och helger. Så för isch 25 lök fördelat på ett år får jag tillgång till en ny S60. Inte fy skam enligt min mening. :wink:

När den senare säljs om kanske två-tre år så får jag tillbaka runt 15-20 laxar, dvs jag slipper det mesta av värdeminskningen vilket är gött för min del och får ändå ha bilen när jag behöver den som mest.
Det dyraste för mig är ju ändå bensinen, utan tvekan.

Visst, buss till skolan är lite segt men det får gå gymnasiet ut då jag inte har någonstans att parkera annars... men det är bakgrunden till varför jag undrar om R-design är värt priset och om chassit verkligen är sååå mycket bättre som det sägs?
av vicster
Väljer man R-design vill man såklart ha R-stolar! På Bilia Sisjön hade de bara en enda S60 R-design och i den hade de lädersäten (!). Besviken är bara förnamnet...

@ XC90_Executive:
Jag vet att du är en gottegris när det gäller utr. och plockar på allt som finns, men har du provkört båda S60 eller är ditt påstående "den är betydligt sportigare att köra!" bara vad du tror? Och är den sportig även med en så liten motor som en T3:a?
av Qualia
Generellt så skulle jag ha valt R-Design, mycket snyggare.. Om du vill ha El stol med minne så finns det som tillval, men det kostar ju som sagt en slant exktra..
Jag skulle ha valt R-Design pga den är mycket snyggare än vanliga..
av pergrein
vicster: När jag jämför mot min förra S80 -08 som hade standard/komfort chassit så är ju S/V60 standard mycket sportigare och du har inte det där "gunget" efter gupp/vägbulor samt att den inte kränger lika mycket i kurvorna så jag tycker att den är det bästa av komfort/sport redan som standard. Jag kör ju nu inte som en biltjuv men det går att köra lite sportigare när man känner för det och jag har ju också bara T3:an.

Tog Summum för allt som ingår där vill jag ha och så bruna lädret som inte går att ha på R-design. Jag köpte Sport pedalerna och skidplaten från R-Design+slutrör för jag tycker den är mycket finare är den helsvarta på vanliga.

När ni kommer vara många som kör den och är olika långa (eller?) är ju el-stolen med minne guld värd.

Mvh
Per
av viktore
Har haft möjlighet att testa S60 D5 med standardchassi(sportvarianten för europa) och V60 T6 R-design. Väghållningsmässigt är det klar skillnad till R-designs fördel.
Om jag säger såhär, den förbättring i väghållning man får med Rd överstiga vida förlusten i komfort jmf standardchassi.

Vill man ha ett mellanting så är det ju 4C som gäller men då trillar som bekant priset iväg också.
av vicster
Har nu varit ute hos Volvo bil i Volvo city (Torslanda) och pratat med säljaren om en provkörning av en S60 R-design, men han kunde inte ge svar direkt så får vänta ett samtal i veckan.

Tycker ändå det är konstigt att inte en handlare i hela Göteborg har någon S/V60 i R-design att provköra. Vill de inte kränga bilar eller vad är det frågan om?

Fick också höra att T3:an (gissningsvis också T4:an) börjar sälja slut och för varje beställning måste de ringa till fabriken i Gent för att kontrollera att den hinns med före nästa årsmodell.

Tar tacksamt emot fler åsikter kring R-design eller Summum :D
av vicster
Då har den äntligen anlänt, vår nya S60 T3 Summum. Som ni kanske förstår "vann" morsan och fick igenom Summum-paketet istället för R-design, men ja' ä inte bitter. Det verkar vara en helt okej bil den här med :wink:

Har inte hunnit tvätta bilen sedan leverans tidigare idag, men här kommer ett par bilder iallafall.

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=3402011104910e2ea
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=6a02011105256156f
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=d8020111055528ba0
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=a002011105733cc4b

Hittils är jag riktigt nöjd med bilen. Har dock inte haft tid att testa den så mycket ännu (4.8 mil på mätarn) men till helgen blir det åka av 8)
Användarvisningsbild
av opA
Snyggt ;)

Få morsan att sätta på kromade ändrör med.. ser lite halvmysko ut med tråkiga "roströr" bakåt på en så fin bakdel, och särskilt när bilen är röd ! ;)

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]