Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dimster
otown skrev:
dimster skrev:Jag beställde min runt 20e jan och får leverans nu nästa vecka, snabb ryck
Grattis, börjar undra om beställningarna loggas olika :shock:
Kollade på ordersedeln nu och beställningen lade jag den 18e januari och har leverans den 9e mars, så 7v leveranstid. Bilen var dock fortfarande preliminärt planerad och ändringsbar fram till den 10e februari. Den ankom upp till bilhandlaren igår.
av Moody
otown skrev:
dimster skrev:Jag beställde min runt 20e jan och får leverans nu nästa vecka, snabb ryck
Grattis, börjar undra om beställningarna loggas olika :shock:
Beror förmodligen på att vissa handlare har förbeställda bilar och som fortfarande är ändringsbara. Därav så kort leveranstid för vissa.
av XCThord
Skrev det i nån annan tråd här men jag fick också min leverans uppskjuten från v18 till v23-24. Ska träffa säljaren nästa vecka för att se om jag kan få nån kompensation. Med tanke på att några kronor avräknas för varje mil som XC60:n går så får han antingen ge mig en lånebil eller låta mig fortsätta köra XC60:n utan kostnad... Antar hur som helst att det blir en MY12 nu så det är ju bra.
av otown
XC90_Executive skrev:Bara så du vet, det blir automatiskt inte någon MY12 bara för att den är levererad efter v20.
när släpps my 12 ? på ett ungefär
av Tobbev
Jag beställde min V60 T3 den 13 december och fick den i onsdags, dvs den 2 mars.

Dvs nästan 12 veckor.
av otown
Nu har jag väntat en vecka på att få orsaken varför den är försenad av återförsäljaren, ringt 3 ggr o han skall återkomma, vilket han inte gjort, så vet fortfarande inte varför det helt plötsligt blivit 14 veckor leveranstid, när han sa 6-8
Är de det som kallas kundservice??
av otown
orsak till leveransförsening är att det är problem att få fram motorer till t3 pga högt säljtryck säger min återförsäljare, så nu vet vi det =)

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]