- ons 02 mar 2011, 21:07
Nu har jag bara provat en xc70 d5 senaste tiden men den var då markant bullrigare än vår. Framförallt motorljudet skiljer det på men även vägljud och då har vi bullrigare däck på vår.
perhall skrev:Jag tycker precis som bjornw i alla sakfrågor! Förutom att jag inte håller med om att XC60 är tystare, däremot är den nog aningen mer välbyggd. Och helt klart känns den modernare, lite mer premium medan V70 är "mer bil för pengarna" och rymligare. Kan väl lägga till att ingen av dem är någon gocart på vägen..Ja en fwd V70 med snål motor och smart utrustad är mkt mer bil för pengarna. En V70 d5 Awd är mer tveksamt eftersom den kostar nästan lika som en xc60 (dock med manuell och bortsett den galna rabatten nu).
PH
Nu har jag bara provat en xc70 d5 senaste tiden men den var då markant bullrigare än vår. Framförallt motorljudet skiljer det på men även vägljud och då har vi bullrigare däck på vår.
En automobil framföres av människor. Grundprincipen för allt konstruktionsarbete är och måste därför vara: Säkerhet. - Gustaf Larsson 1936