Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ekwi skrev:Jag har haft min xc60 i snart två veckor och herrgårdpaketet var ett av tillvalen. Jag gillar verkligen de laminerade rutorna, dock tycker jag att den elmanövrerade bakluckan alltmer framstår som ett irritationsmoment... Den är ju så förbaskat slö vid öppning, finns det ngn inställning för detta eller? Likaså kan jag tycka toningen på rutorna är i mörkaste laget.

För övrigt är det sjuh******s trevlig bekantskap och jag är grymt nöjd hittills, finner den löjligt tyst vid motorvägshastigheter. Så man får gratulera till ett bra val och önska lycka till i framtiden.
Den ska kunna stängas av. Läste det på nån tråd..
ekwi skrev: dock tycker jag att den elmanövrerade bakluckan alltmer framstår som ett irritationsmoment... Den är ju så förbaskat slö vid öppning, finns det ngn inställning för detta eller?
När jag hämtade min nya lilla renault häromdan så provade jag att öppna en elmanövrerad baklucka på en snygg xc60 r-design, men den elmanövrerade bakluckan är ett STORT skämt. Man hinner äta upp maten man handlat innan luckan har öppnat sig, som sagt, den hade jag inte lagt pengar på, men det är min personliga åsikt
jag hade köpt ett panoramatak, trevligt med lite ljus uppifrån, tråkigt bara att det skall vara så dyrt
Håller med om att PCC Keyless Drive är bekvämt, men tyvärr förstör de svarta plastcylindrarna i samtliga dörrhandtag totalt utseendet på en Ice Wite XC60.

Jag vet för jag har en själv!

RTI kostar "endast" 9000 kr extra om du har valt PS. Jag valde bort det själv eftersom jag tycker att man får en bättre lös GPS för 3k. Det är iofs ett prisvärt tillval. Det är inte så länge sedan en orginal monterad GPS gick på 30k.
Biltoken skrev:Håller med om att PCC Keyless Drive är bekvämt, men tyvärr förstör de svarta plastcylindrarna i samtliga dörrhandtag totalt utseendet på en Ice Wite XC60.

RTI kostar "endast" 9000 kr extra om du har valt PS. Jag valde bort det själv eftersom jag tycker att man får en bättre lös GPS för 3k. Det är iofs ett prisvärt tillval. Det är inte så länge sedan en orginal monterad GPS gick på 30k
PCC måste jag tyvärr välja bort. Pengarna finns inte, och det är inte tillräckligt "viktigt" för mig även om funktionen säkert är jättesmart.

GPS har jag redan i portabel form som jag kommer använda. Vad jag förstår kan man inte välja GPS separat utan då blir det Teknikpaket Premium Sound med PC också?
Gurra82 skrev:jag hade köpt ett panoramatak, trevligt med lite ljus uppifrån, tråkigt bara att det skall vara så dyrt
Jo, och priset är en viktig faktor här så det blir inget glastak.
ekwi skrev:Jag har haft min xc60 i snart två veckor och herrgårdpaketet var ett av tillvalen. Jag gillar verkligen de laminerade rutorna, dock tycker jag att den elmanövrerade bakluckan alltmer framstår som ett irritationsmoment... Den är ju så förbaskat slö vid öppning, finns det ngn inställning för detta eller? Likaså kan jag tycka toningen på rutorna är i mörkaste laget.

För övrigt är det sjuh******s trevlig bekantskap och jag är grymt nöjd hittills, finner den löjligt tyst vid motorvägshastigheter. Så man får gratulera till ett bra val och önska lycka till i framtiden.
Som det känns just nu tar jag rutorna separat och skippar herrgårdsvagnspaketet. De tonade rutorna är jag inte helt förtjust i. Det är grymt snyggt men sikten försämras särskilt i mörker. Och den är redan rätt mycket sämre än i en XC90... Elbakluckan är inget jag behöver.
masse7 skrev:Jag hade lagt till volvo on call så du kan ställa tiduret med mobiltelefonen, kostar ca 3 500 kr eftersom du redan har tiduret.
Det här velar jag på... Det är ju en grymt smart funktion. Men egentligen vet jag alltid när jag ska åka iväg, så det är inget problem för mig att programmera in en tid. Tvärtom uppmanar det till lite mer planering och struktur i livet... Så förmodligen hoppar jag över detta och snålar in några tusenlappar...

Åter igen, tack för alla tips!

/ j
SagaPer skrev:Husk DAB prep slik at man kan oppgradere FM-radio til DAB senere...
Tror ikke det finnes DAB prepp lengre, det er DAB, NOK2k, men som jeg har forstått, DAB er ikke noe å ha i sverige.
Her har jeg DAB dekning nesten helt til Gol, fra Oslo :-)
Som det känns just nu tar jag rutorna separat och skippar herrgårdsvagnspaketet. De tonade rutorna är jag inte helt förtjust i. Det är grymt snyggt men sikten försämras särskilt i mörker. Och den är redan rätt mycket sämre än i en XC90... Elbakluckan är inget jag behöver.
Bara du inte köper de laminerade rutorna för att de kommer minska oljud i bilen. Det bidrar ytterst marginellt. De som säger annat upplever något som kan kan benämnas som en placeboeffekt. Lycka till med bilen. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14
Motorproblem

Att motorlampan blinkar när motorn går […]

XC70 2015, gnissel höger bak

Hade knarr/gnissel på in V60 (2018) och bytt[…]

V70 som är slö hjälp

Tja, har en v70 2.0 från 2008 som går […]