Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrikkesson
Jag hade en t3 hemma förra helgen och den var trevlig att köra, skrev om det här på forumet.
Jag är också volvoanställd och jag blev grymt sugen på en t3 för 228000 i momentum, men när man räknar på det och jämför mot ex d3 så blir nog d3:an billigare att äga och jag har kört en s60 d3 och den gick riktigt bra tycker jag.
Och ska du dra lite husvagn så hade jag satsat på d3.

lycka till
av volvov70n
perhall skrev:I V70 är ju nu en T4 med 180 hk och 270Nm (tillfälligt, normalt 240) 40-50 000 billigare än en D3 beroende på rabatt och hur man räknar.. om man vill ha R-design... även annars är det orimligt dyrt med en D3 jämfört med T4../PH
Har tittat på v70 också för det bra pris på både v70 T4 och 2.5FT, men att köpa en v70 2.5FTnu när faceliften kommer på MY12 känns som att köpa en bil som både är törstig och har ett gammalt utseende och kommer att vara som en kall fisk på beg marknaden. Sen kan man ju spekulera i hur stora förändringarna blir på v70 MY12 och hur pris bilden blir.
av volvov70n
fredrikkesson skrev:du kan ju beställa en v70 drive my12 om du vill!
Tror den skulle kännas som en traktor speciellt med en husvagn efter.
av Petzzon
volvov70n skrev:
Petzzon skrev:Med tanke på den extra rabatten som råder nu var T3 det självklara valet för mig. Skillnaden blir extra stor tack vare att du är volvoanställd. Utan kampanj pris hade jag nog gått på en D3:a också.
Känner lite som du att det kampanjpris som är på T3 + att jag ärvolvoanställd är ett väldigt bra pris, men snålheten får inte bedra visheten. En T3 r-design kostar samma som en D3 momentum, ska man välja utseende före kör glädje?
Vi gjorde det valet alltså en T3 r-design men för mig var aldrig momentum ett alternativ velade dock runt summum ett tag. Dock så kommer bilen rulla max 1000 mil per år och husvagnen dras med den andra bilen så hur jag än räknade blev dieseln inte lönsam.
av volvov70n
Hur tycker ni att era v60n är för övrigt, är dom som alla andra volvo bilar knakande framvagnar, rasslande dörrsidor, bakluckor som durrar och knirrande instrument paneler :wink: Eller är det för tidigt att säga?
av Petzzon
volvov70n skrev:Hur tycker ni att era v60n är för övrigt, är dom som alla andra volvo bilar knakande framvagnar, rasslande dörrsidor, bakluckor som durrar och knirrande instrument paneler :wink: Eller är det för tidigt att säga?
Än så länge riktigt bra men lite tidigt att säga än. Hoppas bara den är bättre än vår andra bil XC 60, den är en smärre katastrof i det avseendet. skramlar och gnisslar överallt trots att den inte ens är 1år gammal och bara har 5000 mil på mätaren.

Den grova slangen går ner på någ[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäller[…]

Dessa https://vparts.se/se/tandkabelsats-till-volv[…]

Ska bränslepumpen gå igen även ma[…]