Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Självklart automat, manuell är väl att gå tillbaka till sina förfäders val av växellåda.
Köassistans ihop med adaptivfarthållare är hela grejen+automat
Skulle jag vara tvingad att bara välja en sak på vilken bil som helst så skulle det bli automatlåda, om nu inte bilen skall användas till hobbyåka på bana då finns alternativet manuell med i valet.
Men det vär väl tveksamt om någon skulle använda sin diesel XC60 för det ändamålet.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:Självklart automat, manuell är väl att gå tillbaka till sina förfäders val av växellåda.
Tyvärr är ju även geartronicautomaten något från stenåldern och förra seklet. Vi lever ju 2011, då borde ju en automatlåda göra bilen både snabbare och snålare än att behöva växla manuellt. Tyvärr är det ju inte så. Det är ju grymt konstigt att man kunde skicka folk till månen för mer än 30 år sedan men inte kan göra en automatlåda som sparar bränsle och växlar snabbare än en förare som drar i en spak för hand. Hur svårt kan det va ?:-/

En automatare borde ju vara 1 sekund snabbare 0-100 och dra 1-2 dl mindre per mil, det borde ju vara rätt naturligt.
av acr32
Från att varit helt anti mot automat, så fick jag prova en XC60 en helg med den "nya" automaten.
Det fick mig att ändra mig iaf, blev helt såld, + att det är som de flesta tycker att det tillhör biltypen!
av mojja
Jag får se mig som övertalad:) Automaten får leva kvar i ordern är ju som sagt väldigt bekvämt att slippa vispa runt själv när man kan låta bilen sköta det åt en!!
av Steff 99
mojja skrev:Jag får se mig som övertalad:) Automaten får leva kvar i ordern är ju som sagt väldigt bekvämt att slippa vispa runt själv när man kan låta bilen sköta det åt en!!
Jag tror du blir nöjd, automaterna som sitter i MY 11 är riktigt bra, biltypen inbjuder inte direkt till raceåka, utan lite mer åt komforthållet... 8)
av mojja
Steff 99 skrev:
mojja skrev:Jag får se mig som övertalad:) Automaten får leva kvar i ordern är ju som sagt väldigt bekvämt att slippa vispa runt själv när man kan låta bilen sköta det åt en!!
Jag tror du blir nöjd, automaterna som sitter i MY 11 är riktigt bra, biltypen inbjuder inte direkt till raceåka, utan lite mer åt komforthållet... 8)
Är ju precis så det är tänkt att använda denna bil. En fraktkärra för familjen men med bsr optimering och 245hk o 520 nm är den även tänkt att den ska kunna sänka lite körglädje emallanåt med.

Vänligen Mojja
av Twendor
Det garanterer jeg deg at det blir. ;-//
Det er en kanonbil, automaten med sportsfunksjoen gjør bilen frisk og lettkjørt.
Denne bilen er lagd for og fortjener litt ekstra effekt.
Du har en flott bil å vente på.
Twendor
Användarvisningsbild
av VolvoB20
mojja skrev: En fraktkärra för familjen men med bsr optimering och 245hk o 520 nm är den även tänkt att den ska kunna sänka lite körglädje emallanåt med.
mojja skrev: Drar en del båt på sommaren ca 1700 kg tankad och lastad.
Den automaten kommer att få svettas hårt med 520 Nm och 1,7 ton släp bakom.
av Qualia
Synd att volvo inte erbjuder polestar till D3 AWD, men visst skulle det vara mkt med roligare med BSR, Hur e det med garanti då, erbjuder BSR samma garanti som Volvo??
av mojja
Qualia skrev:Synd att volvo inte erbjuder polestar till D3 AWD, men visst skulle det vara mkt med roligare med BSR, Hur e det med garanti då, erbjuder BSR samma garanti som Volvo??
Den garant som volvo eventuellt avsäger sig tar bsr på sig. Ingår 2 års garanti från optimerings tillfället och kan sedan förlängas mot en årlig kostnad:) Så bilen kommer rulla med full nybilsgaranti under 2 år i vilket fall som helst:)

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]

Jag har beställt en ny begagnad ECU. Jag &aum[…]