Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om den hade fått plats i en v60 det vet jag inte.. Men det var mer att det är skillnad på vagn och vagn och det var i en aygo som mitt exempel var.

Det finns vagnar med 3hjul som blir hur små som helst och som den vi har, en brio kombi som är ganska stor..
Men visst man kan dela på den och ta av hjulen men det är fortfarande enorm skillnad på hur mycket plats den tar.

Fast istället för att välja bil efter vagn så kan man ju välja vagn efter bil ;)
Om ni inte redan nu har en barnvagn som ni måste få plats med så är det inga problem. Välj en barnvagn som går in sen bara! :wink:

Den här t.ex går in i V50, XC60 och faktiskt t.o.m en C70N, utan att ta av någonting. Det är en Urban Jungle.
Bild

Lycka till med bil och barn! :D
Tack alla för bra svar och trevliga barnvagns förslag!
Visst, man skall inte välja bil efter barnvagn utan tvärt om men det är ju ingen nackdel om vet innan man beställer en bil för 350 tkr att det finns NÅGON barnvagn som går in :wink: Med tanke på svaren som jag fått här på forumet så nu finns det ju åtminstone två bra vagnar att välja på.
Tack igen för er tid!
av Petzzon
Vi testade innan vi beställde. Har en Emmaljunga citycross (4 hjul och långt ifrån det minsta på marknaden) fungerar utan problem och klart bättre än på den V50 vi hade innan.
Hej petzzon!
Behövde du ta isär vagnen (chassi för sig, underredet för sig) eller räckte det att bara fälla ihop den? Behövde du ta av hjulen? Emmaljunga citycross är precis en sådan vagn som kan bli aktuell att köpa då vi inte bor i stan och behöver en rejäl 4-hjulig vagn.
Användarvisningsbild
av XC60D3
emberblack skrev:Hej xc60d3!
Nu är det ju så att det är jag och inte han som vill köra en kul och sportig bil............
V70 för mig är en traktor!

V70 2.5FT och så ett R-Paket på det.. Ganska häftig traktor :)

men det verkar ju som att en barnvagn går in utan problem.
Hade barnvagn i V60:n igår, märkte inga problem.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag har funderat både länge och väl på att köpa en V60, men jag tror det kan hända att jag kommer skaffa barn innan jag byter bil nästa gång.
Tankarna har då varit att en V60 räcker för dagligt bruk, rätt barnvagn så går den in.

Men, det är knappast lika smidigt som i en större bil och ska vi på semester, om ens bara över en helg, så vill jag slippa slänga på en takbox.
Så jag letar V70 II.

Men Matzen10 här på forumet klarade hela sitt barns småbarnstid med en S60, så nog går det. Men jag är bekväm :lol:

/Anders

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]

Jag har beställt en ny begagnad ECU. Jag &aum[…]