Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Steff 99 skrev:
XC60D3 skrev:
För mig var det egentligen inget val, då jag tycker att XC60 är såå mycket snyggare än både Q5 och X3. Att den dessutom är ca 40kkr billigare än motsvarande Q5 och X3 var liksom bara bonus :)
Var beställde du bilen och blev det en XC60 D3 AWD ?

Nix, jag har ingen användning för AWD i Skåne :)
Det blev en D3 FWD med manuell låda och R-design, Ice white, från Ahlbergs bil i Blekinge. Jag pendlar ca 2500 mil om året och kunde inte motiverar vare sig automatlåda eller AWD, som hade kostat mig 2 dl per mil.
Då måste det vara svårt att säga att den XC60 du beställt är 40.000 billigare än motsvarnde Q5 ochX3, för de säljs ju inte i Sverige utan AWD.
Min uppfattning är att XC60 AWD ligger väldigt nära GLK, Q5 och X3 i vissa fall även över prismässigt.
Det är förstås sant, det tänkte jag aldrig på när jag gjorde en snabb jämförelse. Men hursomhelst så tycker jag ändå att XC60:an är den snyggaste av de fyra och det är ju ett skäl, så bra som något annat :)
En XC60 er mye snyggere enn både X3 og Q5. :)
Den kan også utrustet med bedre og mer moderne utstyr enn de andre.(f.eks driver supportpakke)
X3 vil få adaptive cruisecontroll om ca 4 år?
Laminerte vinduer kan ikke bestilles?
Fabrikkmontert dieselvarmer kan ikke bestiles osv.
Et riktig godt valg synes jeg du har gjort.(Jeg ville valgt D3 awd, da vi har vinter over halve året)
Twendor

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]

Jag har beställt en ny begagnad ECU. Jag &aum[…]