- sön 06 feb 2011, 11:37
Varje gång jag köper en bil privat eller på företaget begär jag in offerter från ganska många olika Volvohandlare. Bilia har aldrig någonsin kommit i närheten av rabatten/slutpriset man fått på nån av deras konkurrenter. Jag håller på att beställa en i princip fullutrustad S60 DRIVe för tillfället och mellan bästa Biliaofferten och mitt slutgiltiga pris hos en av deras större konkurrenter skiljde över 30 000 kr till konkurrentens fördel. När jag köpte XC60:n ville Bilia ge 6-7% från deras löjligt höga prislista medan konkurrenten gav över 11% från deras (billigare) prislista. Dessutom gav konkurrenten 20 000 kr mer (!) för mitt inbyte.
Notera att detta på intet sätt behöver vara generellt och att jag inte har några erfarenheter från Bilia de senaste 5-6 åren så jag kan inte uttala mig huruvida de är bra eller dåliga, men för mig/oss personligen har de gång på gång varit markant dyrare.
Porsche Cayenne Turbo MY06 - Helt fullutrustad
Volvo S60 DRIVe Summum MY11 - Driver Support, Teknikpkt HP, RTI, Backkamera, Elstolar, PDC fram/bak, Spegel m kompass, Hastighetsber. servo, VOC, Laminerade rutor, 18", osv