Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
jag valde 18tums sommar cratus.fundera på även 18tums cratus på vinter, ca23k kostar däck och fälg. 20tums på sommar skulle vara gott. Kör ju mest hem och jobb så 18tums får duga
av mojja
XC90_Executive skrev:Då är jag med! :wink: Misstänker dock att 295 blir för brett!

Jag har Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico i 255/45 20". Har rullat på mycket bra! :-)-)
Tror dy det kommer spåra utav bara fxn eller att det kommer ta i innnerskärmarna? Dina tips är ju guld värda då du gjort några mil med din xc60 redan:)
av mojja
Qualia skrev:jag valde 18tums sommar cratus.fundera på även 18tums cratus på vinter, ca23k kostar däck och fälg. 20tums på sommar skulle vara gott. Kör ju mest hem och jobb så 18tums får duga

Kan ju inte köpa på dig en till uppsättning med exatk samma fälg då tycker jag det är vettigare att kränga på vinterdäckena på vintern och sedan kränga om till sommar skor på våren på dom fälgarna du redan har.

Köp dig ett par roliga sommar sulor och fälgar så kan vi göra ett gruppköp:) :lol:
av Qualia
Jag var rikrigt sugen på den som e med summun paktet. Riktigt snygga faktiskt.. Börjar på Z. sitter på iPhone nu. får titta närmre när jag kommer hem..
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tror att det kommer ta i.

Plus att alla XC60 R-design som inte har 20" från fabrik måste utrustas med en förstärkningssats om man vill ha 20" senare. Jag kan säga att jag ångrar inte en sekund att jag valde till 20". Tycker att köregenskaperna blir bättre och det är mycket snyggare! :-)-)
av Steff 99
Jag valde efter många om och men, Cratus 20" och lägger vinterdäcken på 18"
Absolut bästa sättet att få riktiga 20" och däck till "rätt" pris.
Eftersom jag har "20" som options, fast eftermonterade så hoppas jag att förstärkningssatsen ingår!
av mojja
Vad innebär förstärkningssats?
av Steff 99
Vet faktiskt inte vad den innehåller , men läser man så står det att bilar som inte är utrustade med 20" från fabrik skall eftermonteras med förstärkningssats.
av perhall
XC90_Executive skrev:Tror att det kommer ta i.

Plus att alla XC60 R-design som inte har 20" från fabrik måste utrustas med en förstärkningssats om man vill ha 20" senare. Jag kan säga att jag ångrar inte en sekund att jag valde till 20". Tycker att köregenskaperna blir bättre och det är mycket snyggare! :-)-)
Låt mig gissa att skillnaden i utseende ändå är större än skillnaden i köregenskaper:)
/PH
av MeandI
Qualia skrev:Jag var rikrigt sugen på den som e med summun paktet. Riktigt snygga faktiskt.. Börjar på Z. sitter på iPhone nu. får titta närmre när jag kommer hem..
Du tänker på Zephyrus 18". Jag tyckte dessa såg riktigt bra ut när jag såg det monterat på en bil (en Saville Grå).

Jag beställde Summum själv. Tycker det är lite för mkt lull-lull i en R-design främst inne i bilen som jag inte tycker ger något med div "r-design" märken. Utvändigt är min dock ganska så lik med skidplates fram och bak samt tröskeldekor, gillar R-design utvändigt däremot och speciellt att den är nedlackad då plasten ser lite billig ut i vissa färgkombinationer tycker jag.
Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]

Alla kunde nog fås med det, men det ingick i[…]