Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
Då måste dom som har detta problem åka och klaga. Undra hur många det måste vara för att det ska bli en åtgärd, 100st eller 1000st eller ännu mer???
av Lazy
Ja volvo har ju sålt ett antal nya bilar med denna växellåda och även om alla inte irriterar sig på knäppljudet så tror jag att volvo kan hitta en åtgärd som dom skulle kunna åtgärda vid första service ex. men hur många klagande de krävs för detta är ju svårt att veta.

Men alla här på forumet som ogillar knäppljudet tycker jag ska ringa/besöka sin leverantör och klaga.
av Berrakalle
Verkstaden undersökte knäppljudet på min V60 D3 nyligen. Det finns inget uppenbart fel. Vi får hoppas att fler klagar så det blir en djupare utredning och kanske en åtgärd utifrån det! :???:
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
Jag har också det irriterande klickljudet på min V60 D3 MY2011.
av Lazy
Har varit i kontakt med min säljare åter ang. knäppljudet och volvo kommer i dagsläget inte att göra något åt detta, kan väl erkänna att jag nu efter ett halvår börjat vänja mig vid ljudet och tänker inte på det på samma sätt som jag gjorde i början.

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]