Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lazy
piddemannen skrev:Ringde i eftermiddags och hörde om den kommit men icke, den var inte med :cry: :cry:
Vet hur det känns, fick vänta 4veckor längre än lovad leveransdag, bara att koppla bort och invänta leverans från säljaren, sen är det bara att njuta.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
piddemannen skrev:Ringde i eftermiddags och hörde om den kommit men icke, den var inte med :cry: :cry:

Den kan ju komma när som. Inatt, imorgon, på söndag t.ex..
Användarvisningsbild
av piddemannen
och där så var de slut på de roliga, nu är de framflyttat till vecka 5 :evil: jag blir så matt, nu skyller de på att transportföretaget från Gent inte hinner med att leverera bilarna till Sverige. Finns även kunder som väntat på sin XC60 sen November. De är ju skandal totalt detta. Är de lika kasst med alla andra bilmärken??? :roll: ?:-/ ?:-/ Vi är för snälla och finner oss i det... hade man gjort likadant på firman och bara förhalat det hela tiden hade man inte haft något arbete
av acr32
piddemannen skrev:och där så var de slut på de roliga, nu är de framflyttat till vecka 5 :evil: jag blir så matt, nu skyller de på att transportföretaget från Gent inte hinner med att leverera bilarna till Sverige. Finns även kunder som väntat på sin XC60 sen November. De är ju skandal totalt detta. Är de lika kasst med alla andra bilmärken??? :roll: ?:-/ ?:-/ Vi är för snälla och finner oss i det... hade man gjort likadant på firman och bara förhalat det hela tiden hade man inte haft något arbete
Leveransdatumet på en BMW X3 som jag ev var intresserad av, är i Augusti!!!! :-O)
av Steff 99
Nu förhalar man nog inte detta med avsikt, alla leveranstider är preliminära och man ser redan när man skriver kontraktet hur lång den förväntade leveranstiden är.
Det behövs inte mycket för att den skall förlängas.
Jag har väntat 16-17 veckor och har ytterligare 6-7 veckor kvar om leveranstiden håller !
Användarvisningsbild
av piddemannen
Nej jag tror inte de förhalar medvetet, men INGET annat företag på någon marknad hade kunnat gjort så, utan då hade kunden gått till någon annan. Men nu har de"monopol" på just Volvo och då kan de göra som de vill för de går ändå inte att få tag på någon annan stans :roll:
av Arese
Oftast har Volvo väldigt snabba leveranstider. Vi har fabriksbeställt sex nya Volvobilar de senaste fyra åren och alltid fått leverans på 5-6 veckor. Även den XC60 vi beställde i maj. Nåt måste hänt för nu hör man ju talas om väntetider på uppemot 6 månader på XC60. det längsta jag har fått vänta någon gång är 5 månader på en Mondeo ST220 år 2002. Tyskarna brukar ju annars ligga kring 12-13 veckor.

Mvh
Arese
av Steff 99
De BMW som jag beställt har leveranstiden varit på minst 16 veckor.
Efter vad jag vet så är det sällan du kan få en MB som man specar själv på under 16-20 veckor, snabba leveranser rör nästan alltid lagerbilar.
Sedan är det tråkigt att vänta, men monopol vet jag inte att det är, men det är bara Volvo som tillverkar Volvobilar.
Det finns en mängd olika ägda ÅF som säljer, så valet är väl fritt att handla var man vill och om man vill.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är såhär det kan gå. Det är extremt sällan leveranstiderna kan hållas enligt min erfarenhet. Oftast blir det alltid lite senare!

Jag väntade nästan 7 månader på nuvarande XC60 R-design. Den stod dock helt plötsligt hos ÅF en dag, två veckor "för tidigt".
Läckage kylarvätska

..ska där egentligen sitta nån plugg?[…]

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]