Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Åkte till verkstan med bilen och de testade den. Inga fel visades i datorn och de tyckte också den kändes som den skulle när de körde den. Så fick inte fram något nytt där.

Har lagt märke till att det framförallt är i låga varv (1k - 2k) som jag upplever den som segare nu än tidigare.

Eftersom verkstan insisterade på att den kändes OK så börjar jag tro att jag bara inbillar mig att den var piggare innan :)
Hej,

Har haft min V60 inne på samma uppgratering. Har dock inte märkt någon
skillnad i prestanda efter bytet. Fick dock en Polestar-uppgradering för ett
par dagar sedan. Vilken skillnad!
Jag har 460Nm i min XC60 D5 awd aut Polestar och det funkar alldeles utmärkt. Lådan pallar med det utan problem. Jag tror att man får närma sig iallafall 500Nm+ vid vissa varvtal innan det kan hända något.

Fördelen med Polestar är ju att man kan vara 100% säker att bilen är gjord för den nya effekten.
Angående Polestar till T6an så mailade jag Polestar i höstas/julas 2010 och frågade just om trim till T6an och svaret jag fick var: "Vi håller på med utveckling av optimeringar till 2011 års modeller. Först ut kommer D5 och till våren är planen att lansera optimering till T6 2011 också."

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]

Jag har beställt en ny begagnad ECU. Jag &aum[…]

Youtube-tråden

Om någon undrar hur däck tillverkas (ho[…]