Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

WSAB skrev:Borde väl gå tycker jag. Man kan göra ett "eget" elsystem för extraljusen om det skulle vara så att bilens inte klarar av det.

Det är bara att "stjäla" manöverström till reläet från det ena helljuset, och sen dra matningen direkt från batteriet till extraljusen. Går även att fixa en strömbrytare för att kunna stänga av dom även om det kanske blir lite svårt med nån brytare som är integrerat med instrumentpanelen, utan man kanske får nöja sig med en dold vanlig nånstans.
Så har man ju gjort i 100 är innan så det kan ju inte vara det minsta problem att göra idag heller på en MY11.

Sen gäller det väl bara att se till att montera husen ur vägen för radarn om man nu har valt till det.
Barkbiten skrev:
PalmE skrev:Tycker det är mycket bra helljus! Skulle inte få för mig att sätta på extraljus på min V60, vägskyltarna bländar bra som det är 8)
Well...originalljus har fått ett rejält uppsving senaste åren, finns de som spekulerat i att behov av extraljus kommer att försvinna nästan helt, särskilt med hänsyn till alla tekniksa prylar i fronten som gör det svårt att montera utan att störa annan utrustning.
Så är det väl redan? Var tredje 740 och varannan 240 hade ju extraljus, trots att strålkastarna original då var rätt bra. Sen kom de miserabla 90-talsstrålkastarna. Mondeo, Passat, Citroën BX m fl med extremt dåliga strålkastare. För att inte tala om Mitsubishi även av senare modell. Sen 2003 ungefär har jag inte sett många bilar med extraljus förutom en och annan XC70. Hur många S80 gamla modellen har extraljus? Högst en av 100... och nya? En av 500 kanske... nu pratar jag om rikssnitt utom Norrland och landsortstaxi/PH
Trafiken har ju ökat enormt på vägarna, om du inte kör i Lappland är det ytters ovanligt att man har 1,5 km raksträcka helt för sig själv så att man kan utnyttja ett par xenonfjärrisar.
VolvoB20 skrev:Trafiken har ju ökat enormt på vägarna, om du inte kör i Lappland är det ytters ovanligt att man har 1,5 km raksträcka helt för sig själv så att man kan utnyttja ett par xenonfjärrisar.
Du har helt rätt - i Stockholm är extraljus helt onödigt, när man verkligen behöver dem så har du ändå 10 mötande bilar att ta hänsyn till så att du trots allt blir tvungen att köra på halvljus.

Men oj så skönt när du ska upp till fjällen...eller på långresor...att bara kunna dunka på extraljusen mitt i kolmörkret och få nästan dagsljus. Det är en fröjd!
Luktar avgaser i kupen

Jag gissar att det är den här slangen d[…]

Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]